پاسخ های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!

به گزارش مجله استخدام جدید، 2020 نفر (56 درصد) به این پرسش پاسخ نه داده اند و 29 درصد نیز گفته اند که این اعداد باید در مدارس تدریس گردد.

پاسخ های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!

اکثریت آمریکایی ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس این کشور شدند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت ایندپندنت، براساس یک نظرسنجی که برای سنجش میزان تعصب کور آمریکایی ها صورت گرفته، بیش از نیمی از آمریکایی ها بر این باورند که اعداد عربی (اعداد استاندارد 0 تا 9 که در همه دنیا برای شمارش از آن استفاده می گردد) نباید در مدارس این کشور تدریس شوند.

طبق تحقیقاتی که به منظور کشف سوگیری و تعصب پاسخ دهندگان آمریکایی در نظرسنجی صورت گرفته، 56 درصد از مردم آمریکا می گویند که این اعداد نباید بخشی از برنامه درسی برای دانش آموزان آمریکایی باشد.

به ارقام 0 تا 9 در اصطلاح اعداد عربی گفته می گردد. این سیستم نخستین بار توسط ریاضیدانان هندی ابداع شد و سپس به وسیله اعراب به اروپا منتقل شد و امروزه محبوبیتی دنیای یافته و اعداد شمارش استاندارد در غالب نقاط دنیاست.

در یک نظرسنجی از سویشرکت علوم مدنی (یک شرکت تحقیقات بازار آمریکا)، از میان 3624 پاسخ دهنده آمریکایی سؤال شده است: آیا مدارس در آمریکا باید سیستم شمارش عربی را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود آموزش دهند؟

2020 نفر (56 درصد) به این پرسش پاسخ نه داده اند و 29 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند که این اعداد شمارش ریاضی باید در مدارس ایالات متحده تدریس گردد و 15٪ نیز نظری نداده اند.

جان دیک، مدیر اجرایی شرکت علوم مدنی، در این باره گفت که نتایج این نظرسنجی غم انگیزترین و جالب ترین نتیجه بر مبنای داده است که نشان دهنده قضاوت های متعصبانه آمریکایی نسبت به موضوعات مختلف است.

72 درصد از پاسخ دهندگان هوادار حزب جمهوریخواه گفتند که عددهای عربی نباید در مدارس تدریس گردد در مقابل تنها 40 درصد از هواداران حزب دموکرات چنین باوری داشتند. این در حالی بود که تفاوت معنی داری در آموزش بین دو گروه وجود نداشت.

بنا به گفته جان دیک: آنها پاسخ های متفاوتی می دهند حتی اگر دانش مساوی از نامگذاری عددی ما داشته باشند. این بدان معناست که پاسخ ها ورای دانش و جهل پرسش شوندگان، بر مبنای تعصب است.

او گفت که هدف از این تحقیق سنجش میزان تعصب بین کسانی است که سؤال یک نظر سنجی را درک ننموده اند.

این تعصب محدود به پاسخ دهندگان محافظه کار یا مخالفان اسلام هم نبود.

یک سؤال دیگر این نظرسنجی چنین بیان شده است: آیا مدارس در آمریکا باید تئوری خلقت کشیش کاتولیک جورج لمیتر را به عنوان بخشی از برنامه درسی علوم خود آموزش دهند؟

73 درصد از پاسخ دهندگان دموکرات پاسخ نه دادند و در مقابل تنها 33 درصد از جمهوریخواهان نه گفتند. احتمالا بعضی از پاسخ دهندگان از هر دو طرف چنین فرض نموده اند که تئوری لمیتر مربوط به یک طراحی هوشمندانه است.

در حقیقت، جورج لمیتر که یک کشیش بلژیکی بود همزمان یک فیزیکدان هم بود که برای اولین بار کشف کرد دنیا در حال گسترش است و منشأ آن را در انفجار یک ذره می دانست - ایده ای که بعدها به عنوان تئوری بیگ بنگ (انفجار بزرگ) معروف شد.

بر اساس نظر جان دیک: در حالی که کشیش لمیتر از اعداد عربی مبهم تر است، نتیجه هر دو سوال نطرسنجی تقریباً بر مبنای قضاوت های هویتی و تعصبانه یکسان است، چون دموکرات ها میانه خوبی با دین غربی (مسیحیت) ندارند.... این نوع تعصب کور می تواند از دو طرف (محافظه کاران و لیبرال ها) اتفاق بیفتد.

نظرسنجی اخیر شرکت علوم مدنی یادآور یک نظرسنجی مشابه است که در سال 2015 انجام شد که نشان می داد 30 درصد از جمهوریخواهان آمریکا از بمباران شهراغربه (شهر خیالی علاء الدین در انیمیشن والت دیزنی) پشتیبانی می نمایند!

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 408

به "پاسخ های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید