انتها فوران آتشفشان جزایر قناری پس از سه ماه

به گزارش مجله استخدام جدید، مقامات اسپانیایی روز شنبه 25 دسامبر (4 دی) اعلام کردند که فوران آتشفشان در جزیره لاپالما که صد ها خانه و زمین کشاورزی را ویران کرد، پس از سه ماه انتها یافته است.

انتها فوران آتشفشان جزایر قناری پس از سه ماه

این بیانیه در پی ده روز شرایط آرام آتشفشان کومبره ویه خا در جزیره لا پالما که بخشی از جزایر قناری است اعلام شد. با این حال مقامات جزایر قناری اسپانیا تاکید کردند که شرایط اضطراری در لا پالما به علت آسیب گسترده ناشی از فوران انتها نیافته است.

هیچ جراحت یا مورد فوتی مستقیما در ارتباط با این فوران که در 19 دسامبر شروع شد گزارش نشده است، اما این فوران باعث تخریب 1345 واحد خانه که اغلب در ضلع غربی لاپالما قرار داشتند شد. از سوی دیگر به مدارس، کلیساها، مراکز بهداشتی و زیرساخت های کشاورزی نیز آسیب وارد شد.

این فوران با زلزله های مکرر همراه بود و در واقع نخستین فوران این آتشفشان از سال 1971 و طولانی ترین آن در این جزیره با جمعیت حدود 83 هزار نفر بوده است.

به گفته مقامات محلی، خسارات ناشی از فوران این آتشفشان می تواند به رقمی فراتر از 900 میلیون یورو برسد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که چندین بار در طول فوران از لاپالمان بازدید کرد گفت که دولت پس از فاجعه به بازسازی این جزیره یاری می نماید. وی امروز، انتها فوران را برترین هدیه کریسمس توصیف کرد.

او ماه گذشته در جریان بازدید از این جزیره گفت: زمانی که جریان گدازه ها متوقف گردد، همه نهاد های عمومی به کار خود برای تعمیر، بازسازی و راه اندازی مجدد لاپالما برای آینده ای بهتر ادامه خواهند داد.

کشاورزی و گردشگری صنایع اصلی جزایر قناری هستند که به علت آب و هوای معتدل، مقصدی محبوب برای بسیاری از مسافران اروپایی است.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2129

به "انتها فوران آتشفشان جزایر قناری پس از سه ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها فوران آتشفشان جزایر قناری پس از سه ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید