تور آلمان: پیغام تبریک امیرعبداللهیان به همتای آلمانی

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تبریک به وزیر خارجه تازه آلمان ابراز امیدواری کرد که روابط روابط دو ملت و دو دولت در دوره تازه بیش از پیش توسعه یابد .

تور آلمان: پیغام تبریک امیرعبداللهیان به همتای آلمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیغامی به عنوان خانم آنالنا بائربوک انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری فدرال آلمان را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این پیغام گفت: مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان با قدمت بالغ بر 150 سال، منجر به شکل گیری پیوندهای عمیق بین دو کشور شده است. این دستمایه ارزشمند و قوام روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل، توانسته ما را به رغم چالش ها، همیشه در راستا تعامل و درک مشترک قرار دهد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان بعلاوه از ظرفیت های تاثیر گذاری برای مواجهه مشترک و سازنده با چالش های دنیا امروز در سطوح بین المللی و منطقه ای برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه ابراز امیدواری کرد که روابط روابط دو ملت و دو دولت ایران و آلمان در دوره نو بیش از پیش توسعه یابد .

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس آلمان روز چهارشنبه 17 آذر ماه اولاف شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات را به عنوان رئیس کابینه این کشور انتخاب کردند و 16 سال زمامداری آنگلا مرکل انتها یافت. (اینجا بخوانید)

آنالنا بائربوک از سیاستمداران حزب سبز و مخالف پروژه گازرسانی روسیه به اروپا (نورد استریم 2) است.

هایکو ماس پیش از بائربوک عهده دار وزارت خارجه آلمان بود و قبلا نیز تلفنی با امیرعبداللهیان گفت وگو نموده بود. هایکو ماس بعلاوه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با امیرعبداللهیان ملاقات و گفت وگو نموده بود.

گفتنی است آنالنا بائربوک وزیر خارجه نو آلمان بامداد یکشنبه (دیروز) 21 آذر ماه و همزمان با برگزاری مذاکرات در وین خواهان تسریع در فرایند مذاکرات وین شده بود. وی در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران پس از ملاقات با وزرای خارجه کشورهای گروه هفت مدعی شد: در روزهای گذشته نشان داده شد که هیچ پیشرفتی نداریم، زیرا به علت پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات به شش ماه قبل بازگردانده شده است. (جزییات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور آلمان: پیغام تبریک امیرعبداللهیان به همتای آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: پیغام تبریک امیرعبداللهیان به همتای آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید