چین فعلا اجازه ورود به بن نمی دهد

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا نوشت: فایننشال تایمز از قول منابع موثق گزارش کرد، چین از معین تاریخی تازه برای سفر بن به پکن امتناع می نماید.

چین فعلا اجازه ورود به بن نمی دهد

روزنامه مذکور بعلاوه نوشت، علت این امتناع نگرانی از این بابت است که شاید در طول سفر آنتونی بن، وزیر خارجه ایالات متحده به پکن، دولت واشنگتن نتایج آنالیز درباره بالون جاسوسی را منتشر کند.

بن قرار بود اوایل فوریه امسال میلادی به پکن برود اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا این سفر را پس رصد و ساقط شدن یک بالون چینی در حریم هوایی ایالات متحده به تعویق بیندازد.

تا به امروز دولت های پکن و واشنگتن نتوانسته اند درباره تاریخ نو سفر بن به توافق برسند چون مقام های چینی خواهان شفاف سازی آنچه هستند که آمریکا قرار است درباره آن به نتیجه برسد.

کین گانگ، وزیر خارجه چین این مساله و اوضاع پیرامون بالون مذکور را با مقام های آمریکایی حاضر در نشست توسعه چین در پکن به تاریخ مارس 2023 عنوان نمود.

گفته شده که وی آنالیز های انجام شده درباره این بالون از سوی اف.بی.آی را نمونه ای دیگر از مسائلی توصیف کرد که با ثبات شدن روابط بین چین و آمریکا را سخت می نماید.

روزنامه فایننشال تایمز بعلاوه از قول یکی از سخنگوهای سفارت چین در واشنگتن نوشت، پکن شفافیت، باز و مستقل بودن به اصطلاح این تحقیقات را از سوی اف.بی.آی زیر سوال می برد. طرف چینی قاطعانه مخالف تداوم استفاده آمریکا از مساله بالون در اهداف سیاسی و تشدید تهدید علیه پکن است.

اف.بی.آی و شورای امنیت ملی آمریکا تا به امروز نگفته اند که نتایج این تحقیقات علنی می گردد یا خیر.

بالون تنها مساله ای نیست که بر روابط بین دو کشور سایه افکنده، ملاقات تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر قانونگذاران این کشور در خاک ایالات متحده که اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفت نیز علت دیگری بر عدم مشخص تاریخ نو سفر بن از سوی پکن است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2278

به "چین فعلا اجازه ورود به بن نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین فعلا اجازه ورود به بن نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید