کاهش انتظارات از مذاکرات عامل گرانی مونتاژی ها

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: خودروهای مونتاژی در اولین روز تیر ماه 1400 با نوسان قیمتی 5 تا 65 میلیون تومان در بازار عرضه شد. رشد قیمت خودروهای مونتاژی در بازار در حالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو با توجه به نامشخص بودن مذاکرات هسته ای تصور می کردند بازار مونتاژی ها تغییر قیمت نخواهند داشت.

کاهش انتظارات از مذاکرات عامل گرانی مونتاژی ها

به گزارش افزایش قیمت مونتاژی ها در بازار در آخرین روزهای خرداد ماه و منتهی به تیر ماه در حال رقم خورد که به گفته فعالان کاهش سطح انتظارات از نتایج مذاکرات عمده دلیلی است که موجب شده تا بازار مونتاژی ها ناامید از نتایج مذاکرات در بازار با افزایش قیمت عرضه شوند.

در واقع رشد مونتاژی در روزهای اخیر به افت قیمت چربید و موجب شد تا بازار مونتاژی ها شکل صعودی به خود گیرد. رصد بازار بعضی از خودروهای مونتاژی حکایت از آن دارد که امروز این خودروها در بازه قیمتی 315 تا 930 میلیون تومان در بازار معامله شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان یکی از عمده دلایلی است که موجب شد تا مونتاژی ها در بازار نوسان قیمت را تجربه نمایند، طی روزهای اخیر به دفعات در بازار نوسان قیمت داشته که این امر بر بازار خودروها مونتاژی اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر با توجه به نوسان رو به رشد قیمت دلار فروشندگان هم تا رسیدن بازار دلار به یک ثبات نسبی تمایلی به فروش ندارند که این امر موجب شده تا در بازار مونتاژی ها هم همچون بازار خودروهای داخلی و وارداتی شاهد کاهش معاملات باشیم. از سوی دیگر کاهش عرضه موجب شده تا فروشندگان به صورت سلیقه ای خودروهای موجود را در بازار عرضه نمایند که این امر هم بر بی ثباتی بازار مونتاژی ها اثر گذار بوده است.

قیمت هایما در بازار

هایما که آبان امسال فراوری آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی واقع شده است که هواداران بسیاری دارد، گفت که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و این امر موجب شد تا فراوری این خودرو به صورت موقت متوقف گردد. اما امسال و براساس ارزیابی های فراوری این خودرو از سرگرفته شد و براساس رصد بازار هایما S7 مشکی اتومات در مدل 99 طی روزهای اخیر به قیمت 700 میلیون تومان در بازار قیمت خورد که نسبت به هفته اول خرداد 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است .

در آخرین روزهای خرداد ماه مدل 1400 این خودرو هم وارد بازار شد و با قیمت 710 میلیون تومان وارد قیمت گذاری شد.

هایما S5 CVT با رنگ سفید هم در مدل 99 طی روزهای اخیر با قیمت 615 میلیون تومان در بازار معامله شد که با در مقایسه به هفته اول خرداد رشد 5 میلیون تومانی در بازار داشته است.

رشد قیمت نیو مزدا 3

اما مزدا 3 نو هم در سال 1389 به وسیله گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال 1398 در خط فراوری گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف فراوری این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در روزهای اخیر مدل سدان این خوردو با رنگ مشکی در هفته سپری شده افتی 5 میلیونی در بازار داشت و با قیمت 930 میلیون تومان در بازار قیمت خورد و نسبت به هفته اول خرداد رشد 65 میلیونی را تجربه کرد. رنگ سفید این خودرو هم با همین اندازه افت قیمت و با قیمت 880 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. با این شرایط می توان گفت این خودرو در هفته سپری شده نسبت به آخرین هفته اردیبهشت ماه رشدی 35 میلیونی قیمت داشته است.

صعودی شدن پژو 2008

پژو 2008 دیگر مونتاژی بازار را می توان یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور محسوب کرد که توانسته از زمان ورود به بازار ایران هواداران بسیاری را به خود جلب کند. پژو 2008 در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود 110 میلیون تومان داشت. اما در اولین هفته خرداد ماه مدل 99 این خودرو با رنگ سفید در بازار با قیمت 890 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است که نسبت به ابتدای خرداد ماه رشد 30 میلیون تومانی داشت .

قیمت خانواده جک

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن هواداران بسیاری دارد. مدل جکG4 که در رده های خودروهای سدان واقع شده است با رنگ سفید مدل 99 در روزهای اخیر با قیمت 315 میلیون تومان در بازار معامله شد که رشد 10 میلیونی نسبت به هفته اول خرداد ماه داشته است. رنگ مشکی این خودرو هم با قیمت 322 میلیوت تومان در بازار قیمت گذاری شده است. جک S3 با رنگ مشکی مدل 99 هم در روزهای اخیر 457 میلیون تومان در بازار معامله شد و نسبت اولین هفته خرداد ماه 7 میلیون گرانتر شد. مدل 1400 این خودرو هم با رنگ مشکی در مدل 1400 هم در روزهای اخیر 480 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1762

به "کاهش انتظارات از مذاکرات عامل گرانی مونتاژی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش انتظارات از مذاکرات عامل گرانی مونتاژی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید