کتاب منتشرنشده ای از مارسل پروست وارد بازار کتاب می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کسانی که کتاب سه هزار صفحه ای مارسل پروست را در دوره قرنطینه خوانده اند کار مهمی را انجان دادند اما حالا و پس از در جست و جوی زمان از دست رفته به سراغ چه کتابی بروند؟ گالیمار، ناشر فرانسوی آثار پروست اعلام نمود که در تاریخ هجدهم مارس اثر منتشر نشده ای از نویسنده فرانسوی تحت عنوان 75 صفحه را وارد بازار کتاب خواهد نمود.

کتاب منتشرنشده ای از مارسل پروست وارد بازار کتاب می گردد

متن 75 صفحه در سال 1908 به نگارش درآمد، درست زمانی که پروست آغاز به نوشتن در جست و جوی زمان از دست رفته کرد. کتاب بلند و شناخته شده ای که بین سال های 1913 و 1927 منتشر شد.

مقاله های این مجموعه حاوی چندین سند است که توسط برنارد دو فولیسِ ناشر، که در سال 2018 از جهان رفت، نگهداری می شد. فولیس در طول زندگی خود چندین اثر منتشرنشده از پروست از جمله اولین رمان پروست تحت عنوان جان سانتویل را وارد بازار کتاب کرد.

فولیس اولین بار در مقدمه ای که در سال 1954 بر مقالات پروست نوشت وجود 75 صفحه را فاش کرد. مجموعه مقالاتی که آن سال منتشر شد در زمان حیات پروست وارد بازار نشده بود و فولیس کار ویرایش آن را به عهده داشت.

فولیس 75 صفحه را هدایت ارزشمند برای درک در جست و جوی زمان از دست رفته است. 75 صفحه شش بخش مختلف را شامل می گردد که پروست با گسترش آن پیروز شد شاهکار خود را بنویسد. البته فولیس اعلام نموده بود که در این کتاب خبری از چارلز سوئین، شخصیت اصلی کتاب پروست نیست و نویسنده فرانسوی خصوصیات رفتاری سوآن را در چند نفر تقسیم نموده بود.

نخبگان و کتابداران و افراد مشغول به کار در حوزه نشر و کتاب فکر می نمایند 75 صفحه گم شده است و کارشناسان فرانسوی دهه ها در جست و جوی آن بودند و حتی برخی به این نتیجه رسیدند که چنین متنی وجود خارجی ندارد.

اما این هفته گالیمار بیان کرد که این کاغذها را در آرشیو فولیس، که هنگام مرگش به کتابخانه ملی فرانسه تقدیم شد، پیدا نموده است. در میان آرشیوها دو اثر هم پیدا شد که برادرزاده پروست در سال 1949 به فولیس اهدا نموده بود. البته یکی از این آثار تحت عنوان رابط مرموز در سال 2019 منتشر شد.

گالیمار در بیانیه ای که در وبسایتش منتشر کرد 75 صفحه را به جام مقدس تشبیه کرد و آن را جام پروست خواند و پیداکردنش را اتفاقی به یادماندنی دانست. گیلمار بدون افشای جزئیات بیان کرد که بخشی از معمای در جست و جوی زمان از دست رفته با خواندن این کتاب حل خواهد شد و شخصیت ها و صحنه های دو کتاب مشترک است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1537

به "کتاب منتشرنشده ای از مارسل پروست وارد بازار کتاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب منتشرنشده ای از مارسل پروست وارد بازار کتاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید