گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراکز علمی

به گزارش مجله استخدام جدید، همزمان با روز جهانی زنان و دختران در علم، دانشگاه های سراسر جهان روایاتی از محققان زن خود نوشتند و مراسمی را برای گرامیداشت این روز برگزار می نمایند.

گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراکز علمی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سادبری، موسسات علمی و دانشگاه های مختلفی در سراسر دنیا، روز دنیای زنان و دختران در علم را تبریک گفتند و صندلی مهم زنان در علم را یادآور شدند.

دانشگاه لورنشن (Laurentian) کانادا هم به مناسبت این روز و با هدف تشویق زنان، دو مراسم را در این دانشگاه برگزار کرد.

در این سمپوزیوم زنان و دختران فعال در علم گرد هم آمدند تا راجع به حضور زنان و دختران در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی صحبت هایی مطرح گردد.

در بخش دیگری از مراسم رویدادی به نام قدرت زنان در علم برگزار می گردد که با حضور زنانی خواهد بود که مشاغل موفقی در زمینه های علمی ایجاد نموده اند.

اطلاعات منتشر شده از سازمان ملل متحد نشان می دهد که علی رغم کوشش های 15 ساله برای الهام بخشیدن به زنان و دختران برای ورود به دنیای علم، همچنان زنان و دختران به طور کامل در این صنعت حضور ندارند.

آمارهای به دست آمده در یک مطالعه که به آنالیز 14 کشور دنیا پرداخته، نشان می هد که احتمال حضور یک دانشجوی زن در مقطع کارشناسی در یک کشور 18 درصد، دوره کارشناسی ارشد 8 درصد و مقطع دکتری تنها 2 درصد است.

این درحالی است که این میزان در مردان برای مقطع کارشناسی 37 درصد و کارشناسی ارشد 18 درصد است که برای مقطع دکتری به 6 درصد می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 929

به "گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراکز علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراکز علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید