توسعه رشته های مهارتی اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توجه و اولویت بخشی به رشته های مهارتی در استان خراسان رضوی از سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های این استان است.

توسعه رشته های مهارتی اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است

قاسمعلی خدابنده چهارشنبه، 28 مهر، در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در مشهد اظهار کرد: امروز هنرستان هنرهای زیبای دختران را در چهار رشته سینما، نمایش، تولید برنامه های تلوزیونی و گرافیک با حضور 96 هنرجو به بهره برداری رسید. اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تلاش کرده به این نیاز جامعه پاسخ دهد و مکانی را برای تربیت و پرورش علاقه مندان رشته های هنری تاسیس کند.

وی ادامه داد: خراسان از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده و ما به عنوان دستگاه متولی آموزش و پرورش در استان باید در راستای حفظ و نگهداری این فرهنگ تلاش کنیم و آن را ارتقا دهیم.

خدابنده با اشاره به اهمیت توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش شرح داد: استان خراسان رضوی توسعه متوازن و توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را در اولویت های کاری خود قرار داده است. برای این که توسعه پایدار جامعه در آینده محقق شود و این مهم در دست نیروی جوان و کارآمد قرار گیرد، تربیت نیروی انسانی اهمیت بسکمک دارد و فقط در این صورت است که می توان به این هدف رسید. تربیت نیروهای کارآمد و زبردست در هنرستان ها امکان پذیر است. سال گذشته تقریبا 43 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کردند که امیدواریم که سال جاری این آمار رشد داشته باشد.

وی گفت: شعار آموزش و پرورش در استان در سال تحصیلی جاری خودباوری، مهارت آموزی و مسئولیت پذیری است که به این معناست که ما همچنان مهارت آموزی را در اولویت های کاری خود داریم و تا جایی که امکانات آموزش و پرورش فراهم باشد و به ما اجازه دهد، این راه را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این حال در این راستا گاهی باید از مشارکت سایر دستگاه ها و نهادها بهره برد. استان خراسان رضوی در این زمینه پیش قدم بوده است. برای مثال در رابطه با رشته های مربوط به سازمان جهاد کشاورزی با این سازمان قراردادی منعقد و رشته های هنرستانی وابسته به آن راه اندازی شد. آموزش و پرورش استان در ارائه این آموزش ها از امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بهره مند شده است. همچنین در گذشته در استان هنرستان سوره افتتاح شد که راه اندازی این هنرستان نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان صورت گرفت. این اقدام مشترکی بود که باعث شده از امکانات هر 2 دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

خدابنده گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان از ظرفیت برون سپاری هم بهره برده و هر جایی که امکان تاسیس هنرستان وجود نداشته، از ظرفیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آتش نشانی مشهد، سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین بخش های خصوصی برای تربیت و آموزش هنرجویان استفاده کرده است. استان خراسان رضوی بالاترین آمار را در برون سپاری دارد؛ به گونه ای که در سال جاری بیش از 17 هزار هنرجو در استان از طریق سایر دستگاه ها آموزش دیده اند.

وی اعلام کرد: 2 سال قبل نیز خراسان رضوی پس از تهران دومین استانی بود که دبیرستان انرژی اتمی را دایر کرد. بر پایی این مدرسه با مشارکت سازمان انرژی اتمی انجام شد. در همین رابطه تفاهم نامه ای هم میان اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان انرژی اتمی امضا شد که بر مبنای آن به زودی هنرستان های وابسته به انرژی اتمی در مشهد تاسیس خواهد شد. امیدوارم اقدام عملی هم در این زمینه صورت بگیرد و ما بتوانیم یک هنرستان هم در استان در این حوزه داشته باشیم. این از سیاست های اداره کل آموزش و پرورش استان است که در آن بخش هایی که از امکانات ضعیف تری برخوردار است، از امکانات سایر دستگاه ها برای تربیت هنرجویان استفاده کد. امیدواریم بتوانیم هنرستان های متعددی را در حوزه های مختلف در این استان راه اندازی کنیم.

همچنین نوراله جوان شیری، مدیر ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد، در این مراسم با اشاره به کمک های خیرین و حامیان ساخت هنرستان هنرهای زیبا در مشهد گفت: درسی که دانش آموزان از راه اندازی این مجموعه خواهند گرفت، معنای مهربانی و وفای به عهد خواهد بود که این روش بهترین راه تربیت نیز به شمار می آید. مدیری که برای این مجموعه انتخاب شده که با دید مادرانه انجام وظیفه می کند. این بسیار مهم است که اهدافی که خیرین و مسئولان مدیریتی در ساخت این مدرسه داشتند، به دست این مدیر توانا صورت محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1905

به "توسعه رشته های مهارتی اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه رشته های مهارتی اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید