10 مورد از ماجراجویی های هیجان انگیز در کنیا

به گزارش مجله استخدام جدید، ماجراجویی در کنیا

بعضی از افراد به طور طبیعی در جست و جوی هیجان و بهترین مقاصد دنیا برای ماجراجویی هستند. این بار برای ماجراجویی به قاره آفریقا و کشور کنیا می رویم، جایی با بیش از 20 پارک ملی و محبوب ترین مقصد آفریقا برای سافاری. بیابان ها، سواحل، دشت های حاصلخیز، کوه های ناهموار و چمنزارهای بی انتهای ساوانا کنیا را به مقصدی از چشم اندازهای متنوع و حیوانات بی نظیر تبدیل کرده است. کنیا با گنجینه های طبیعی و فرهنگی مقصدی ست که گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند، می خواهیم درباره ماجراجویی در کنیا حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 مورد از ماجراجویی های هیجان انگیز در کنیا

1- بزرگ ترین مهاجرت های دنیا را تماشا کنید

از اوایل شهریور تا اوایل آبان بیش از میلیون ها حیوان وحشی به همراه هزاران آهو، گورخر و گاو وحشی از پارک ملی سرنگیتی در تانزانیا به سمت منطقه محافظت شده ماسای مارا (Maasai Mara) مهاجرت می کنند. با اینکه تصاویر و فیلم های زیادی از این مهاجرت تماشایی وجود دارد اما هیچ چیز نمی تواند جای تماشای از نزدیک آن ها را بگیرد.

مطمئنا حرکت دسته جمعی این حیوانات یکی از بزرگ ترین شگفتی های طبیعت است و تماشای آن ها برای ماجراجویان آرزویی رویایی ست. برای تماشای تصاویر حیرت آور مهاجرت های گسترده سالیانه حیوانات به حفاظتگاه ملی ماسایی مارا بروید و به غیر از صحنه های خارق العاده، فرهنگ مردم ماسایی را تجربه کنید و در زیر نور ستاره ها کمپ بزنید.

2- پنج حیوان بزرگ و خطرناک آفریقایی را ببینید

تماشای کرگدن ها، بوفالوها، فیل ها و … یکی از آرزوهای حیات وحش دوستان است. کنیا یکی از بهترین مقاصد آفریقا برای تماشای حیات وحش است آن هم حیواناتی بزرگ مثل فیل و کرگدن. در کنیاست که شانس تماشای حیوانات نمادین آفریقا را از نزدیک و در محیط طبیعی خودشان دارید.

3- در میان حیات وحش سفاری کنید

اگر برای اولین بار است که به سافاری می روید کنیا یکی از بهترین گزینه هاست. صنعت سافاری در کنیا تخت حمایت زیرساخت های بهینه گردشگری قرار گرفته و اقامتگاه ها و کمپ های زیادی دارد که متناسب برای همه بودجه ها می باشند. قدمت سافاری مدرن در این کشور به قرن بیستم برمی شود و سال هاست که افراد زیادی برای سافاری به کنیا می فرایند.

4- پرندگان کمیاب را تماشا کنید

کنیا بیش از 1000 گونه پرنده دارد و مقصدی مناسب برای تماشای پرندگان است. بدون شک یکی از زیباترین پرندگان این کشور فلامینگوهای صورتی هستند که حضور دسته جمعی آن ها در کنار دریاچه ها تصاویر سورئالی را خلق می کند. ناکورو (Lake Nakuru) دریاچه ای کم عمق و قلیایی و میزبان میلیون ها فلامینگو است. تعداد فلامنیگوهای این دریاچه آنقدر زیاد است که امکان ندارد به کنار آن بروید و با جمیعتی از فلامینگوها روبرو نشوید. پارک ملی دریاچه ناکورو بیش از 400 گونه از پرندگان دیگر هم دارد و زیستگاه کرگدن های سیاه در معرض خطر هم می باشد.

5- بعد از سافاری به سمت سواحل بروید

ماجراجویی در کنیا به سافاری و تماشای حیوانات محدود نمی شود در اینجا فرصت بازدید در سواحل ماسه ای سفید اقیانوس هند را هم دارید. ساحل دیانی (Diani Beach) یکی از مهمترین ریزورت های ساحلی کنیا در 30 کیلومتری جنوب شهر مومباسا واقع شده است و مقصد ماجراجویی هایی مثل چتربازی ست. درسته که تصور بیشتر ما از ماجراجویی در کنیا، سافاری و تماشای حیات وحش است اما در این کشور هم می توان ماجراجویی های متفاوتی را تجربه کرد. به کنار ساحل دیانی بروید و با چتربازی چشم اندازهای رویایی از ساحل و دشت ها را از نظر بگذرانید.

یکی از مهیج ترین تفریحات ساحلی موج سواری است، ورزشی که آب و باد را با هم ترکیب کرده و امکان انجام آن در سواحل بکر کنیا مهیاست. حتی می توانید بعد از موج سواری کایت سرفینگ را هم تجریه کنید. آب های آرام، سواحل زیبا و 300 روز بادی در سال، سواحل اینجا را به بمب هیجان تبدیل کرده است.

6- در یکی از بلندترین قله های آفریقا کوهنوردی کنید

کوه کنیا (Mount Kenya) در میان گونه های گیاهی و جانوری بومی یکی از چالش انگیز ترین مسیرهای کوهنوردی برای ماجراجویی در کنیا است و رقیبی برای کوه کلیمانجارور در تانزانیا به شمار می رود. سه تا از بلندترین قله های این کوه بیش از 5199 متر ارتفاع دارند و البته فقط کوهنوردان حرفه ای می توانند آن ها را فتح کنند. حتی کوتاه ترین قله هم چشم اندازهای پانارومایی حیرت آور از از دشت ها و ساوانا دارد و همانطور که در حال بالا رفتن از دامنه های آن هستید حیواناتی مثل فیل، کرگدن سیاه، بز کوهی و گرازهای بزرگ جنگلی می بینید.

7- در کنار زرافه ها صبحانه بخورید

در حومه نایروبی، مرکز کنیا، زمینی بزرگ به مساحت 5 هکتار هست که به خانه زرافه ها معروف شده و در آن می توانید در هنگام طلوع خورشید به زرافه ها غذا دهید. گاهی حتی اتفاقی عجیب هم می افتد و در حالی که در اتاق مشغول خوردن صبحانه هستید زرافه ها را می بینید که گردن خود را از پنجره به داخل آورده اند تا بیشتر پذیرایی شوند!

8- به پارک ملی دروازه جهنم | Hells Gate بروید

این پارک به دلیل شکافی باریک بر روی صخره ها به دروازه جهنم معروف شده و حین ماجراجویی در کنیا بازدید از آن یکی از هیجان انگیز ترین کارهاست. در این پارک ملی که در شمال غربی نایروبی واقع شده است می توانید در میان حیواناتی مثل بوفالو، گورخر، گاو وحشی و اهو قدم بزنید و با تماشای زیبایی دیواره های قرمز رنگ Njorowa به وجد آیید.

9- برای غواصی به سمت جنوب شرقی کنیا بروید

در جنوب شرقی کنیا شهر کوچکی به نام مالیندی (Malindi) هست که در میان سواحل استوایی واقع شده است و هتل ها و ریزورت های زیادی را در خود جای داده است. با وجود این شهر، کنیا هم به یکی از هیجان انگیز ترین موارد ماجراجویی در کنیا تبدیل شده چون پارک ملی دریایی مالیندی و واتامو زیستگاه لاک پشت ها و ماهی های رنگارنگ اند. غواصی در آنسوی سواحل کنیا ماجراجویی جذابی را برایتان رقم می زند و دنیایی از آبزیان و گیاهان دریایی را به شما نشان می دهد.

10- به جزیره لامو | island of Lamu بروید

برای تماشای هنر، معماری و تاریخ راهی جزیره استوایی لامو شوید، جایی که بزرگ ترین نمونه زنده از فرهنگ سواهیلی (Swahili) به شمار می شود و مملوء از موزه ها و بازارهاست.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2053

به "10 مورد از ماجراجویی های هیجان انگیز در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از ماجراجویی های هیجان انگیز در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید