51 تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد

به گزارش مجله استخدام جدید، معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان و ناظران این اداره کل سال جاری مانع از ورود 51 تن فرآورده خام دامی فاسد به سفره مصرف مردم شدند.

51 تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ناصر مخدوم روز سه شنبه هفتم مرداد گفت: این میزان فرآورده خام دامی در نتیجه 54 هزار و 500 مورد بازدید از مراکز عرضه استان کشف و ضبط شده است.

در این مدت برای 287 واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شده و برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع شده است که در نتیجه این پرونده ها پنج واحد به علت تداوم تخلفات با دستور مراجع قضایی پلمب شده است.

در طول سال جاری در 6 کشتارگاه طیور استان بیش از چهار میلیون و 951 هزار قطعه طیور و 16 هزار و 893 راس دام سبک و هشت هزار و 934 راس دام سنگین در کشتارگاه های دام، کشتار و با نظارت دامپزشکی روانه بازار مصرف شده است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است. هم اکنون در این استان 768 واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه 17 میلیون و 504 هزار و 549 قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می گردد که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان فراوری می گردد.

اداره کل دامپزشکی کردستان سه هزار واحد صنفی فعال در تهیه و توزیع فرآورده های خام دام، طیور و شیلات را تحت نظارت خود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1183

به "51 تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51 تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید