اجرای طرح های اولویت دار با چین، بسته حمایتی برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله استخدام جدید، ایمان افتخاری در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد برنامه های حمایتی این صندوق از پژوهشگران گفت: ما 2 برنامه حمایتی ویژه داریم که به آن هم امیدوار هستیم تا محققان کشور بتوانند پروژه های خود را عملی نمایند.

اجرای طرح های اولویت دار با چین، بسته حمایتی برای مقابله با کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به یکی از برنامه های صندوق با چین گفت: ما در سال گذشته برنامه مشترکی با اکادمی علوم چین داشتیم تا فضای همکاری مشترک محققان در دو کشور شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه از چند سال پیش ارتباطات قابل توجهی با فضای پژوهشی کشور چین برقرار کردیم، گفت: بنا داشتیم فراخوانی مشترک برای اجرای 6 طرح اولویت دار را منتشر کنیم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد.

افتخاری با بیان اینکه محورهای این فراخوان از قبل معین شده بود، اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا بنا را بر این گذاشتیم که علاوه بر 6 طرح، 6 طرح اولویت دار دیگر در زمینه کرونا در این فراخوان قرار بگیرد.

وی گفت: این طرح ها بعد از تصویب به صورت بین المللی پیش می رود که فرایند پژوهشی آنها توسط صندوق مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به حمایت های صندوق از پژوهش ها در سطح ملی گفت: اولین فراخوان موضوعی ناظر به چالش های فضای عمومی کشور در زمینه کرونا را تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور فراخوان در زمینه چالش کرونا مطرح شد، گفت: سعی کردیم همه جوانب مرتبط با کرونا را پوشش بدهیم؛ پروپوزال ها با موضوع کرونا که در بعد درمان نیستند در صندوق برای حمایت به تصویب می رسند و تا انتهای انجام طرح پژوهشی مورد حمایت صندوق قرار خواهند گرفت.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با تاکید بر اینکه درگیری ما با این موضوع کرونا طولانی مدت است و باید به افق های دراز مدت توجه گردد، بیان کرد: پتانسیلی که در صندوق وجود دارد این است که از طرح های برجسته حمایت کنیم و برای آنها بسته های حمایتی در نظر بگیریم.

افتخاری با بیان اینکه بعضی مسائل احتیاج است که با دانش محققان حل گردد که احتیاج به واکنش های سریع حمایتی دارد گفت: صندوق از همان ابتدا به این موضوع وارد شده و از محققان تا قبل از رسیدن به نمونه آزمایشگاهی حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1151

به "اجرای طرح های اولویت دار با چین، بسته حمایتی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های اولویت دار با چین، بسته حمایتی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید