افراد هنردوست عمر طولانی تری دارند

به گزارش مجله استخدام جدید، تحقیق جدید نشان می دهد افراد عاشق هنر طول عمر بیشتری دارند.

افراد هنردوست عمر طولانی تری دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، دانشمندان دانشگاه کالج لندن با آنالیز شرایط بالغ بر 6700 فرد مسن به مدت 14 سال دریافتند هواداران هنر نرخ طول عمرشان به مراتب بیشتر بود.

دیزی فانکورت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: یافته های ما اثبات نمی نماید که هنر موجب افزایش طول عمر خواهد شد. اما شواهد نشان می دهد مشارکت در فعالیت های هنری به سلامت بهتر یاری می نماید.

به گفته فانکورت، مشاهده هنرها می تواند برای سلامت جسمی، روانی و هیجانی خوب و مفید باشد.

طبق نتایج پژوهشی، غرق شدن در موسیقی، هنر یا تئاتر، رفتن به موزه یا کنسرت موسیقی می تواند موجب تحریک ذهنی، کاهش استرس یا اضطراب و شانس معاشرت با افراد دیگر گردد.

این مطالعه شامل 6710 فرد با میانگین سنی 66 سال بود. بالغ بر 3000 نفر از این شرکت کنندگان گهگاهی (یک یا دو بار در سال) در وقایع و رویدادهای هنری شرکت می کردند درحالیکه 1900 اغلب اوقات (حداقل هر چند ماه یکبار) در اینگونه رویدادها حضور پیدا می کردند.

یافتن معنایی برای زندگی طول عمر را زیاد می نماید

در طول 14 سال پیگیری شرایط این افراد، هر دو گروه در مقایسه با افرادی که هیچ حضوری در فعالیت های هنری نداشتند نرخ مرگ کمتری روبرو بودند. در گروه اول نرخ مرگ و میر 47 درصد و در گروه دوم 27 درصد بود.

همچنین مطالعات نشان داد افراد هنردوست در تست های حافظه و تفکر امتیاز بالاتری داشتند، ناتوانایی های جسمی شان کمتر بود و در مجموع تحرک فیزیکی و اجتماعی بیشتری داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 697

به "افراد هنردوست عمر طولانی تری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد هنردوست عمر طولانی تری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید