افسانه هایی درمورد گربه ها

به گزارش مجله استخدام جدید، ممکن است تعجب کنید وقتی بشنوید خیلی از چیزهایی که راجع به گربه ها می دانستید، حقیقت ندارند! پس گول چیزهایی که شنیده اید نخورید! در اینجا 9 نمونه از معروف ترین این افسانه های گربه ای را برای تان آورده ایم!

افسانه هایی درمورد گربه ها

1- گربه ها به نگهداری کمی احتیاج دارند

معروفیت گربه ها به مستقل بودن، این تصور را در فکر خیلی از ما به وجود می آورد که آنها تنها به نگهداری های ابتدایی احتیاج دارند. حقیقت این است که میانه سن گربه های ولگرد و خیابانی 3 سال است! از این حقیقت می توان به عنوان گواهی برای رد کردن افسانه بالا استفاده کرد. زمانی که ما در هزاران سال پیش گربه ها را اهلی کردیم، مسئولیت مراقبت از آنها را هم به عهده گرفتیم. پس شما هم باید مسئولیت نگهداری از گربه تان را به گردن بگیرید و به او به چشم یک وسیله برای سرگرم کردن تان نگاه نکنید.

2- از ریشه درآوردن ناخن ها مانند کوتاه کردن آنها است

درآوردن ناخن ها از ریشه یک عمل جراحی است که مانند قطع عضوی از بدن گربه تان است. بهتر است این کار را انجام ندهید چرا که مانند این است که گربه را فلج نموده باشید.

3- گربه ها می توانند با رژیم گیاهخواری هم رشد نمایند

افرادی که خودشان رژیم وگن یا گیاهخواری را انتخاب نموده اند، بدشان نمی آید که گربه شان را هم گیاهخوار نمایند! این حرکتی کاملا اشتباه است که دامپزشکان هم با آن مخالف هستند. چرا که گربه ها گوشتخواران اجباری اند و برای رشد و سلامت شان احتیاج به بافت های حیوانی دارند. وقتی صحبت از احتیاجهای اساسی گربه می گردد، او نمی تواند مانند ما اخلاقی فکر کند!

4- گربه ها از اینکه درون خانه نگهداری شوند ناراضی اند

گربه های بزرگ تری که مدتی را در بیرون از خانه بوده اند و سپس به درون خانه آورده شده اند، از این شرایط مسرور نخواهند بود اما گربه ای که از اول درون خانه بزرگ شده است، در صورت فراهم بودن تمام احتیاجهایش، مسئله ای با محل زندگی اش ندارد. پس تا زمانی که برای گربه اسباب بازی، پنجره ای برای نگاه کردن به بیرون و ستونی برای بالا رفتن و ورزش فراهم کنید، گربه تان مسرور خواهد بود.

5- گربه ها به واکسیناسیون احتیاج ندارند

تعیین است که این فرضیه غلط است، به خصوص برای گربه هایی که روزانه به بیرون از خانه می رند و گردش می نمایند. واکسن هایی مانند واکسن هاری در خیلی از کشورها برای گربه ها اجباری است.

6- گربه های نری که عقیم می شوند، بیشتر به عفونت دستگاه ادراری مبتلا می گردند

اگر چه یک مطالعه نشان داده که عقیم کردن گربه ها خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش نمی دهد، اما تحقیقی دیگر نشان داده خطر ابتلا به سنگ مثانه در گربه های نر عقیم شده 10 تا 15 ساله به شدت افزایش می یابد. اما با این وجود هم عقیم کردن گربه ها بهتر از عقیم نکردن شان است.

7- گربه های ماده قبل از عقیم شدن بچه می خواهند

حقیقت این است که یک گربه بیشتر از حاملگی آسیب می بیند تا از عقیم شدن. در واقع برخی افراد بچه گربه می خواهند و به همین دلیل هر بهانه ای می آورند. عقیم کردن از ابتلای گربه تان به سرطان رحم جلوگیری می نماید و جلوی سرطان سینه را هم می گیرند.

8- گربه ها تنها یک بار در سال احتیاج به ویزیت دامپزشک دارند

بسته به سن، شرایط فیزیکی و … ممکن است احتیاج باشد گربه تان حتی چند بار در سال هم دامپزشکش را دیدار کند. حتی ممکن است موارد اورژانسی پیش آید و احتیاج به ویزیت دامپزشک باشد. این نکته مهم است که بدانید چه موقع با دامپزشک تان تماس بگیرید.

9- خانم های باردار نباید گربه نگهدارند

توکسوپلاسموز یک بیماری انگلی است که در صورت ابتلای مادر به آن در هنگام حاملگی، می تواند موجب بروز عیوب هنگام تولد در نوزاد گردد. این بیماری درون خاک و یا گوشت نپخته وجود دارد. توکسوپلاسموز، بعلاوه، در جعبه خاک (دستشویی) گربه هم یافت می گردد، البته اگر گربه تان در معرض آن قرار گرفته باشد. حقیقت این است که احتیاجی نیست گربه را رها کنید، تنها حواس تان باشد که گربه تان بیرون خانه نرفته باشد و به او گوشت خام نداده باشید. البته اگر نگرانید، می توانید گربه را برای مدتی نزد یکی از دوستان تان بگذارید و بعد از زایمان او را به خانه بیاورید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2161

به "افسانه هایی درمورد گربه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه هایی درمورد گربه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید