بادام زمینی؛ مقوی ریه و طحال

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرگزاری خبرنگاران-بادام زمینى از نظر طب سنتى ایران معتدل است، چون بادام زمینى داراى پروتئین مى باشد بنابراین از نظر غذایى بسیار مهم است.

بادام زمینی؛ مقوی ریه و طحال

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بادام زمینى، گیاه بومى برزیل است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است آب و هواى گرم براى کشت این گیاه مناسب مى باشد. در شمال ایران نیز به وفور کشت و برداشت مى گردد.

بادام زمینى از نظر طب سنتى ایران معتدل است، چون بادام زمینى داراى پروتئین مى باشد بنابراین از نظر غذایى بسیار مهم است.

براى تقویت ریه و طحال مفید است. نرم نماینده سینه است و سرفه خشک را رفع مى کند. شیر را در مادران شیرده زیاد مى کند و ملیّن است.

با اینکه بادام زمینى غذاى بسیار مقوى و خوبى است به دلیل اینکه داراى روغن هاى اشباع شده مى باشد کلسترول خون را بالا مى برد افرادی که داراى بیمارى قلبى هستند و یا کلسترول خونشان بالا است باید از خوردن آن خوددارى نمایند.

طرز تهیه کرهى بادام زمینى

500 گرم بادام زمینى پوست کنده را با مقدارى آب مخلوط کنید و بجوشانید تا کمى پخته گردد (ولى له نگردد) سپس 400 گرم روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و در داخل مخلوط کن برقى بریزید تا کاملا به صورت کره درآید سپس کمى نمک به آن اضافه کنید. کره بادام زمینى را مى توان بدون استفاده از روغن نارگیل هم تهیه کرد کافى است به جاى روغن نارگیل آب اضافه کنید.

اگر مى خواهید کره بادام زمینى خریداری کنید دقت کنید که تازه و از کارخانه مطمئنى باشد زیرا در بعضى موارد بادام زمینى و یا کره آن بر اثر عدم دقت در فراوری، آلوده به قارچ سمى افلاتوکسین مى گردد که سرطان زا است و باعث سرطان کبد مى گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2034

به "بادام زمینی؛ مقوی ریه و طحال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادام زمینی؛ مقوی ریه و طحال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید