بازسازی خانه چوبی

به گزارش مجله استخدام جدید، باسازی خانه چوبی شامل تعویض کابینت ها، کمد ها، تغییر تیغه دیوارها، کف، سقف، رنگ دیوار ها، تعویض در و پنجره ،.. میباشد.

بازسازی خانه چوبی

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در باسازی ساختمان چوبی کل سیستم سرمایشی، گرمایشی، لوله کشی، برقکاری،..، مورد کاوش قرار میگیرد.

اگر ساختمان فرسوده شده باشد باسازی خانه چوبی امری واجب است.

زمان بازسازی

هر چیزی عمر مفیدی دارد. به خصوص در ساختمان و اسکله خانه که زمان همواره تاثیر گذار است.با گذشت زمان باید به فکر بازسازی هر خانه ای بود.

برطرف ایرادهای اصلی و برطرف و بازسازی آن از دغدغه های صاحبان خانه های قدیمی بوده است.

خانه چوبی

چوب به خاطر مقاومت و دیگر ویژگی های کاربردی آن، با دیگر مصالح ساختمانی تفاوت دارد. اگر در ساخت خانه با چوب، روش مناسبی به کار گرفته گردد، این خانه می تواند 100-150 سال عمر داشته باشد. پیشرفت فناوری فراوری چوب، باعث جلوگیری و حتی از بین رفتن بعضی فرآیند های منفی مثل تاب برداشتن، ترک خوردن، پوسیدگی و تغییر رنگ چوب شده است.

برای مثال، استفاده از روش تخصصی خشک شدن چوب، باعث فراوری مصالح مقاومی از چوب می گردد. بعد از اتمام ساخت خانه، باید با استفاده از ترکیباتی خاص، از خانه برای سال های طولانی محافظت کرد.

خانه چوبی

ویژگی های مصالح چوبی

از جمله این ویژگی ها؛ انبساط حرارتی صفر، مقاومت در برابر اسید و عملکرد خوب آن در برابر زلزله است، اما چوب هنگام مجاورت طولانی با آب ساکن، مقاومتی ندارد، مخصوصا وقتی آب روی سر چوب، دقیقا جایی که رشته ها باز هستند جمع گردد.

وجود همزمان آب و اکسیژن در مجاورت چوب، محیط مطلوبی برای رشد قارچ، کپک و دیگر خوره های چوب را فراهم می نماید و این ها می توانند در زمانی کوتاه (چند روز یا چند هفته) قسمت های اصلی چوبی ساختمان که وزن خانه را تحمل می نمایند، از بین ببرند.

چوب جزو مصالح ساختمانی اکولوژیک است که دارای جذابیت زیبا شناختی است. بسیاری از مردم باور دارند که چون نماد گرمی و راحتی است. علاوه بر این، چوب می تواند یک خانه را به محلی جذاب برای خانواده و دوستان تبدیل کند.

بازسازی خانه چوبی

در بازسازی خانه چوبی باید به قدمت خانه ،نوع سازها،تاسیسات و میزان فرسودگی آن در ساختمان خانه توجه کرد .قبل از انجام هر اقدامی در راستای بازسازی خانه موارد ذکر شده می بایست به درستی آنالیز شوند و راهکارهای مناسب برای آنها توسط گروه و شرکت طرف قرارداد بازسازی خانه چوبی ارائه گردد .نوع بازسازی و حجم آن توسط شرکت بازسازی خانه بستگی به متراژ و مساحت ساختمان داشته و همینطور خواسته های کارفرما و هدف آن از بازسازی خانه چوبی معین گردد.

ویژگی خانه

نقص های خانه چوبی

نقص های اصلی که بعد از گذشت چند سال در ساختمان های چوبی و نیمه چوبی پدید آید معمولا در حاشیه ها، پیش آمدگی های لبه بام و اتصالات بام، راه آب ها و ناودان های عمودی، اتصالات روی پاسنگ های پنجره و سایر اتصالات چوبی، جایی که پوسیدگی چوب، رشد قارچ، کپک، حشرات و نفوذ آب می تواند مشکل ایجاد کند، دیده می شوند.

مزایا استفاده از چوب در ساختمان

از مزایا استفاده از چوب در ساختمان خانه می توان گفت الوار های چوب از سایر مصالح دیگر ارزانتر هستند. مزیت دیگر استفاده از چوب این است که به خوبی با محیط اطراف هارمونی ایجاد میکند.

مقاوت در برابر زلزله،عمر طولانی سازه، سرعت در ساخت و بازگشت در سرمایه، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش پرت مصالح ساختمانی از مزایا استفاده از چوب است.

مزایا چوب

افزایش عمر خانه چوبی

اگر مصالح چوبی خود را با مواد ضد قارچ بپوشانید، ساختمان شما از آسیب های پوسیدگی ناشی از برف و باران مصون خواهد بود.

استفاده از موادی مثل روکش های لمینتی بر روی سازه های چوبی امری واجب است زیرا که هم برای خشک کردن چوب مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین چوب را نیز در برابر تاثیرات محیطی محافظت میکند.

زیرا چوب به صورت طبیعی رطوبت دارد که اگر به درستی محافظت نگردد خیلی زود دچار ترک خوردگی، انقباض، تاب خوردگی یا قارچ زدگی میگردد.

اگر ترکیبات خاصی بر روی مصالح چوبی استفاده گردد، عمر آن بین پنج تا هفت سال بیشتر میگردد، علاوه بر اینکه بر زیبایی آن نیز افزوده میگردد.

هنگام نگهداری چوب، در صورت وجود رطوبت نامطلوب، انواع مختلف قارچ در آن رشد می نمایند. ممکن است به خاطر یک اشتباه در هنگام ساخت، سطح رطوبت چوب بالا برود و از آن خارج نگردد. پس ساخت مهندسی سازه های چوبی بسیار مهم است.

رعایت درست فاصله سازه چوبی با خاک و هوا نیز در دوام خانه چوبی بسیار تاثیر گذار است در واقع آن قسمت از چوب که در خاک هستند دوام بالاتری دارند.

اما قسمت های دیگر آنجایی است که محل رشد باکتری و قارچ از بین برنده چوب است.

باید که در اطراف خانه های چوبی چمن کاشته گردد زیرا چوب ها دیرتر فرسوده میشوند.

زندگی در یک ساختمان چوبی به آن زندگی می بخشد، هوای گرمی که در میان دیوارها رد وبدل می گردد باعث تعدیل سطح رطوبت و آب و هوای داخل خانه می گردد. وقتی خانه ای خالی از سکنه رها می گردد، سطح رطوبت و رشد قارچ ها در آن افزایش می یابد و چوب به انتها عمر خود نزدیک می گردد. برای افزایش دوام خانه چوبی، صاحبان خانه های تابستانی باید در طول زمستان حداقل هفته ای یکبار خانه را گرم نمایند.

منبع: رویا مال
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 966

به "بازسازی خانه چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید