بازسازی منزل و آن چه باید دانست!

به گزارش مجله استخدام جدید، شاید برای شما هم پیش آمده است، که پس از چند سال زندگی در خانه تصمیم به بازسازی آن گرفته باشید. به نظر شما برای بازسازی منزل باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ آیا تا به حال تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ اگر شما در دسته افرادی هستید که به تازگی تصمیم به بازسازی خانه گرفته اید، در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید تا با نکات لازم در این زمینه آشنا شوید.

بازسازی منزل و آن چه باید دانست!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اگر مدت زمان زیادی است که در خانه ای زندگی می کنید شاید بهتر باشد به فکر بازسازی آن باشید. چرا که پس از طی چند سال قسمت های مختلف دچار آسیب دیدگی می شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هرگونه آسیب های بیش تر، ایجاد فضایی مناسب تر و بهبود کیفیت زندگی به فکر بازسازی خانه خود باشید. انجام این کار می تواند از هزینه های اضافی در آینده نیز جلوگیری به عمل آورد. حال سوال این جاست که برای آغاز باید چه مواردی را در نظر داشت؟

در ابتدا باید در یک آنالیز کلی قسمت هایی از خانه که احتیاج به بازسازی دارند را مورد آنالیز قرار داد. برای مثال در بیش تر بازسازی ها مشاهده می گردد که لوله و تاسیسات دچار آسیب دیدگی شده اند. بنابراین آنالیز شرایط پوسیدگی لوله های آب یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه گردد. به یاد داشته باشید برای آنالیز مواردی که احتیاج به بازسازی دارند بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. چرا که در این صورت نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

پس از تصمیم گیری در خصوص قسمت هایی که قصد بازسازی آن را دارید، باید هزینه انجام کار را برآورد نموده و با میزان سرمایه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، مطابقت دهید. به خاطر داشته باشید که همواره مقداری پول بیش تر کنار بگذارید. چرا که در حین انجام کار ممکن است هزینه های اضافی ایجاد گردد.

اگر میزان بودجه شما برای بازسازی کلی کافی نیست، بهتر است قسمت هایی که احتیاج بیش تری به بازسازی دارند رتبه بندی نموده و نسبت به بازسازی آن ها اقدام نمایید.

نکته مهم در بازسازی منزل استفاده از مهارت افراد متخصص و پیمانکارانی که در این زمینه تجربه کاری مناسبی دارند می باشد. یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام بازسازی منزل با آن رو به رو هستند، زمان بندی تحویل پروژه می باشد. بنابراین بهتر است در هنگام عقد قراردارد با پیمانکار از زمان تحویل پروژه مطمئن شده و آن را در قرارداد ذکر کنید.

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای می باشد و از آن به عنوان قلب خانه یاد می گردد. بنابراین بازسازی آن می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی خانه داشته باشد. برای بازسازی این قسمت بهتر است ابتدا لوله کشی آن را مورد آنالیز قرار داد و در صورت وجود پوسیدگی نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد. یکی از المان های اساسی در هر آشپزخانه کابینت می باشد. بنابراین در صورتی که کابینت های آشپزخانه دچار آسیب شده و یا شکل ظاهری خود را از دست داده اند، بهتر است آن ها را تعویض کنید. تعویض شیرآلات از دیگر گزینه هایی است که در بازسازی خانه می توانید انجام دهید.

تعویض کفپوش یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید در بازسازی منزل از آن استفاده نمایید. هم چنین در صورتی که دیوارهای خانه دچار آسیب دیدگی شده باشد باید نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. برای انجام این کار پس از زیرسازی و تعمیر دیوار می توان آن ها را رنگ یا از دیوار پوش و کاغذ دیواری مناسب برای تزئین آن استفاده کرد.

بسیاری افراد بازسازی و تعمیر حمام و سرویس بهداشتی را در الویت آخر کار خود قرار می دهند. اما بد نیست بدانید که بازسازی این قسمت ها نیز به اندازه سایر قسمت ها حائز اهمیت می باشد. برای بازسازی این قسمت می توان کاشی کف و دیوار را تعویض کرد. تعویض شیرآلات و دوش حمام نیز می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

برای بازسازی سایر قسمت ها بهتر است در ابتدا الویت بندی نموده و با توجه به آن نسبت به بازسازی اقدام نمایید.

چقدر پول برای بازسازی منزل باید کنار گذاشت؟

هزینه بازسازی منزل یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند. برای مثال از جمله عوامل تاثیرگذار در میزان هزینه بازسازی می توان به حجم انجام کار اشاره نمود. به طور طبیعی هرچه حجم انجام این کار بیش تر باشد، هزینه انجام این کار بیش تر می گردد. یکی دیگر از نکات تاثیرگذار در این زمینه مصالحی است که قصد استفاده از آن در بازسازی خانه دارید. برای مثال در صورت استفاده از چوب و سنگ طبیعی به طور قطع هزینه انجام کار نیز بیش تر می گردد. بنابراین انتخاب نوع متریال نیز می تواند در میزان هزینه انجام بازسازی تاثیرگذار باشد. برای مثال قیمت بعضی از هزینه های بازسازی منزل در ادامه آورده شده است. با آنالیز این قیمت ها می توانید میانگین هزینه لازم برای انجام این کار را تخمین بزنید.

  • به طور میانگین می توان گفت تعویض کابینت آشپزخانه با توجه به متریال به کار رفته در آن از 550 هزار تومان الی 2 میلیون تومان در هر متر می باشد.
  • هزینه نصب کفپوش با توجه به جنس و احتیاج آن به زیر سازی، از متری 30 هزاز تومان تا 200 هزارتومان می باشد.
  • هزینه متوسط رنگ آمیزی دیوار از متری 6 هزار تومان تا 8 هزار تومان می باشد.
  • به طور میانگین هزینه نصب دیوارپوش با توجه به متریال و احتیاج آن به زیر سازی از 30 هزار تومان تا 120 هزارتومان می باشد.
  • هزینه تعویض درب و پنجره با توجه به نوع آن از 200 هزار تومان الی 500 هزار تومان می باشد.
منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 630

به "بازسازی منزل و آن چه باید دانست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل و آن چه باید دانست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید