بوشهر؛ بزرگترین پرورشگاه ماهی در قفس کشور، تولید به 10 هزار تن می رسد

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر از افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 500 تن و سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان در تنگستان خبر داد.

بوشهر؛ بزرگترین پرورشگاه ماهی در قفس کشور، تولید به 10 هزار تن می رسد

حامد رضایی رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران از افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 500 تن و سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان در تنگستان خبر داد و اظهار کرد: در فاز نخست این طرح در2 قفس از چهار قفس نصب شده در دریا 200 هزار قطعه بچه ماهی از نوع سیباس آسیایی (باراموندی) با میانگین وزنی 50 گرم ذخیره سازی شده است.

وی گفت: با توجه به ذخیره سازی اجرا شده پیش بینی می شود تیر ماه سال آینده 170 تن برداشت ماهی از این طرح انجام و روانه بازار شود و با افتتاح این طرح پرورش ماهی در قفس زمینه اشتغال 20 نفر فراهم شد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: اسکله پشتیبان این طرح پرورش ماهی در قفس در خورشهاب تنگستان پیش بینی شده؛ در زمان حاضر 12 مزرعه پرورش ماهی در قفس با 6 هزار و 500 تن ظرفیت در استان بوشهر نصب شده است.

رضایی ابراز کرد: در سال جاری سه میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در 46 قفس ذخیره سازی و انتظار می رود در سال جاری به میزان 2 هزار و 700 تن ماهی تولید و روانه بازار شود؛ برای اجرای پروژه های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر 564 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز به این بخش پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه های پرورش ماهی در قفس 280 فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شده است، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی اجرا شده پنج مزرعه پرورش ماهی در قفس دیگر نیز در استان بوشهر در حال نصب تجهیزات هستند که با راه اندازی آنها شمار مجموعه های پرورش ماهی در قفس این استان به 17 مزرعه و با افزوده شدن سه هزار و 500 تن به ظرفیت مزرعه های موجود میزان تولید ماهی در قفس به 10 هزار تن برسد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر از نظر تعداد مزرعه و میزان ذخیره سازی بچه ماهی در کشور در جایگاه نخست واقع شده است.

خبرنگاران بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2191

به "بوشهر؛ بزرگترین پرورشگاه ماهی در قفس کشور، تولید به 10 هزار تن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهر؛ بزرگترین پرورشگاه ماهی در قفس کشور، تولید به 10 هزار تن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید