بیاتی نیا: قانون را دوست داریم، اما قانون شکنی را بیشتر، چه می گردد برای تیم امید لیگ را تعطیل نمایند؟

به گزارش مجله استخدام جدید، بازیکن پیشین فوتبال در واکنش به عدم حمایت از تیم امید گفت: ما قانون را دوست داریم، اما برای دیگران و از قانون شکنی بیشتر خوش مان می آید.

بیاتی نیا: قانون را دوست داریم، اما قانون شکنی را بیشتر، چه می گردد برای تیم امید لیگ را تعطیل نمایند؟

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

محسن بیاتی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد عدم حمایت از برنامه های تیم فوتبال امید در راه صعود به المپیک 2020 و چالش های این تیم با برنامه بازی تیم های باشگاهی گفت: ابتدا باید ببینیم کیفیت برای ما اهمیت دارد یا کمیت. اگر کیفیت فوتبال مهم است باید دست به دست هم بدهیم تا آن را بالا ببریم، اما اگر فقط برگزاری و کمیت مهم است، فرقی ندارد چه کار می کنیم.

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به کمیت، بی تفاوتی به کیفیت و صرفاً فقط برگزار کردن مسابقات، اتفاقی است که در دنیا سوم رخ می دهد و این اتفاق در کشور ما نمود بیشتری دارد. در فوتبال نباید فقط برگزار نماینده مسابقات باشیم، بلکه باید از برگزاری مسابقات عایدی داشته باشیم و نتیجه هم بگیریم. یکی از نتایج مربوط به بازی های ملی است که باید کوشش کنیم تا از دل برگزاری مسابقات لیگ، در رده ملی پیروز شویم.

بازیکن پیشین فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در بازی های آسیایی بوسان را دارد، گفت: سرمربی تیم ما نباید هر بار اصرار کند که به او بازیکن بدهند. چه ایرادی دارد که لیگ مان را دو هفته دیرتر تمام کنیم. فقط می خواهیم به فیفا اعلام کنیم که ما در فلان تاریخ لیگ را آغاز کردیم و در فلان تاریخ، لیگ مان به اتمام رسید. مهم نیست این لیگ با چه کیفیتی برگزار می گردد؟ مگر ماشین هستیم که فقط برویم و بیاییم، باید برنامه ریزی داشته باشیم. برای همین است که 44 سال حسرت رفتن به المپیک را داریم. هر کسی هم مربی تیم امید می گردد، گلایه دارد که به او بازیکن نمی دهند و این بی دلیل نیست.

اگر باید از تیم امید حمایت گردد، بازی های لیگ را دو هفته عقب بیندازند. بیاتی نیا با بیان این جمله گفت: اطلاعی ندارم و مسئولیتی هم در فدراسیون فوتبال ندارم، اما اگر مسئولیت داشتم، حتماً مطالعه می کردم تیم های المپیک انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و... چه شرایطی دارند و هنگام مسابقات آنها به چه شکل برنامه ریزی می گردد. لیگ آن کشورها چطور برگزار می گردد و بازیکنان در چه تاریخ هایی در اختیار سرمربی تیم المپیک هستند. حتی باید به این نکته توجه کرد که باشگاه ها چگونه تعامل می نمایند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر الکساندر آرنولد، بازیکن لیورپول قرار است در تیم المپیک انگلیس بازی کند، آیا به یورگن کلوپ اصرار می نمایند که باید این بازیکن را به ما بدهید؟ آیا او می گوید آرنولد را نمی دهم، چون بازیکن جایگزین ندارم و فقط همین یک نفر است که کار تیم ما را در می آورد؟ اگر اولویت فوتبال ما برای 20 روز دیگر و بازی های انتخابی المپیک است، دو هفته لیگ را عقب بیندازیم. وجهه بین المللی ما نباید خراب گردد که البته خراب شده و هر کسی به کشورمان آمده و بیرون رفته، نکته مثبتی نمی گوید و برای دریافت پولش شکایت می نماید. حداقل اجازه بدهید تیم های ما با رفتن به المپیک و جام دنیای پرچم ایران را بالا ببرند. چقدر باید هزینه کنیم تا کشورمان را به دنیا بشناسانیم، چه ایرادی دارد با برنامه ریزی درست در فوتبال این کار را انجام دهیم.

مهاجم پیشین تیم ملی توضیح داد: اگر باشگاه ها یکی دو بازی هم بدون بازیکنان رده امید خود بازی نمایند، هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. هفته آخر هم نیست که حساسیت بالا باشد و هیچ ایرادی هم پیدا نمی نماید سازمان لیگ جام حذفی را یک ماه دیرتر برگزار کند. اصلاً دو هفته هم لیگ دیرتر تمام گردد، چه اتفاقی رخ می دهد؟ خوشبختانه ما در تعطیلی لیگ برای 60 روز و 70 روز، متخصص هستیم!

بیاتی نیا در واکنش به این پرسش که برای همکاری با تیم امید میان فدراسیون فوتبال و باشگاه ها نقش کدام یک بیشتر است، گفت: اگر فدراسیون به عنوان قانونگذار فوتبال مسئله ای را تشخیص دهد همه باید تبعیت نمایند، اما وقتی قانون گذار ما خودش دچار اشتباه می گردد و مسائلی که مطرح می گردد، تناسبی با هیچ چیز ندارد، باعث اعتراض دیگران می گردد. وقتی همه چیز روی اصول باشد، مطمئن باشید کسی هم اعتراضی ندارد.

وی در خاتمه گفت: فوتبال اسپانیا با این همه افتخار و پیشرفت که جزو بهترین های دنیاست، سرمربی تیم ملی اش را به دلیل عقد قرارداد با یک تیم باشگاهی در جام دنیای اخراج می نماید، چون اصول برای آنها اهمیت دارد. شما هر چقدر هم توانمند باشید، نمی توانید خلاف جهت آب شنا کنید، چون قانون بر هر چیزی ارجحیت دارد. ما قانون را دوست داریم، اما نه برای خودمان، فقط برای دیگران و در کنار آن از قانون شکنی بیشتر خوش مان می آید. این درد فوتبال ماست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 653

به "بیاتی نیا: قانون را دوست داریم، اما قانون شکنی را بیشتر، چه می گردد برای تیم امید لیگ را تعطیل نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیاتی نیا: قانون را دوست داریم، اما قانون شکنی را بیشتر، چه می گردد برای تیم امید لیگ را تعطیل نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید