کرونا در اروپا، از تنها روستای عاری از کرونا در آلمان تا درخواست کمک بلژیک از برلین

به گزارش مجله استخدام جدید، رسانه های آلمانی از روستایی در این کشور خبر داده اند که از ابتدای شیوع بحران کرونا هیچ یک از اهالی آن به این بیماری مبتلا نشده اند و کشور بلژیک هم به دلیل شرایط پر ازدحام در بیمارستان ها از آلمان پذیرش بیماران را درخواست کرده است.

کرونا در اروپا، از تنها روستای عاری از کرونا در آلمان تا درخواست کمک بلژیک از برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان در اروپا جولان می دهد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

8 نیروی پلیس در اعتراضات ضد کرونایی در انگلیس مجروح شدند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که در اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی که عصر روز گذشته در لندن، پایتخت انگلیس برگزار گشت هشت نیروی پلیس مجروح شدند. معترضان به سمت نیروهای پلیس بطری و اشیاء دیگر پرتاب می کردند.

در جریان این اعتراضات 5 نفر هم دستگیر شدند.

به گزارش رسانه های انگلیسی با وجود محدودیت های فعلی در انگلیس و منع برگزاری اجتماعات گسترده هزاران معترض به خیابان های پایتخت آمدند. تقریبا هیچ یک از معترضان ماسک نداشتند و پلاکاردهایی در مخالفت با تست گیری ها و ایجاد گذرنامه سبز برای افراد واکسینه شده و علیه محدودیت ها در دست داشتند.

اسکای نیوز از حضور حداقل 10 هزار معترض در خیابان های پایتخت انگلیس خبر داد. پلیس هم در محل این تجمع اعتراضی حضور داشت.

پلیس پایتخت انگلیس پیش از برگزاری این اعتراضات در نامه سرگشاده ای شهروندان را از برگزاری تجمعات بزرگ نهی کرده بود.

پلیس لندن در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: ما هنوز در یک پاندمی جهانی قرار داریم.

اخیرا شرایط کونایی در کشور انگلیس بهبود یافته و دولت کاهش گام به گام محدودیت ها را در دستور کار قرار داده است.

بیش از نیمی از شهروندان انگلیسی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس تا به حال در این کشور بیش از نیمی از شهروندان اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که معادل حدود 33.5 میلون نفر از شهروندان این کشور است. در مجموع حدود 66.8 میلیون نفر در انگلیس زندگی می کنند.

در مجموع بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در انگلیس تا به حال بیش از 45 میلیون دوز واکسن به انسان ها تزریق شده و بیش از 11.6 میلیون نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در سوئیس

در کشور سوئیس هم حدود 4 هزار نفر در اعتراضات از قبل اعلام نشده علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. برخی معترضان در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.

پلیس در محل این تجمع اعتراضی حضور گسترده ای داشت. بسکمک از اعتراض کنندگان ماسک نداشته و قواعد فاصله گذاری را رعایت نمی کردند.

پای ویروس جهش یافته هندی به سوئیس هم باز شد

نهادهای بهداشتی سوئیس از کشف اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در این کشور خبر داده اند.

درخواست کمک بلژیک از آلمان

با توجه به شرایط حاد در بخش های مراقبت های ویژه در بلژیک این کشور از آلمان برای پذیرش بیماران کرونایی درخواست کمک کرده است. بر اساس اطلاعات خبرگزاری المان برخی بیماران کرونایی این کشور می توانند به ایالت نوردراین-وست فالن آلمان منتقل شوند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی بلژیک برخی بیمارستان های این کشور هیچ تخت خالی ندارند. در 14 روز گذشته در بلژیک حدود 450 مورد ابتلا به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر ثبت شده است. شمار مرگ های کرونایی در این کشور با 11.5 میلیون سکنه هم رو به افزایش است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای آلمان برگزار گشت

عصر روز گذشته در برخی شهرهای بزرگ آلمان صدها نفر علیه محدودیت های اعمال شده از جمله منع ترددها برای مهار کرونا اعتراض کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار گشت.

در فرانکفورت حدود 300 معترض با پلاکاردهایی در اعتراض به محدودیت ها به خیابان ها آمدند. در هانوفر هم حدود 100 نفر به خیابان ها آمدند. این دو تجمع اعتراضی با اطلاع قبلی برگزار گشت.

در برلین هم تعدادی دوچرخه سوار در اعتراض به محدودیت ها به خیابان ها آمدند.

بر اساس طرح جدید موسوم به ترمز اضطراری در آلمان منع ترددهای شبانه باید در شهرهایی که تعداد مبتلایان جدید آن در ازای هر 100 هزار نفر در سه روز بالای 100 نفر باشد اجرا شود.

در شهر گمنیتس ایالت زاکسن آلمان هم قبل از ظهر روز گذشته یک تجمع اعتراضی ممنوع شد.

بیش از 18 هزار ابتلای روزانه در آلمان

شمار مبتلایان جدید در آلمان مرتبا رو به افزایش است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در 24 ساعت گذشته 18773 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب شمار مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر به 165.6 افزایش پیدا کرد. 264 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

روستای عاری از کرونا در آلمان

به نوشته دویچه وله روستای لیگ در ایالت راین لند - فالتس به طور معجزه آسایی از پاندمی کرونا در امان مانده است. این دهکده در کوهپایه ای کم ارتفاع و در فاصله نزدیکی از رودخانه موزل قرار گرفته است.

با وجود شباهت های ظاهری، در این روستا شرایطی حاکم است که می تواند حسرت شهروندان نه تنها در آلمان که در سرتاسر اروپا و بسکمک از کشورهای دیگر باشد؛ در لیگ از کرونا خبری نیست!

حدود 400 ساکن روستای لیگ در حال نوشتن تاریخی هستند که چنان باورناپذیر است که بسکمک از اهالی آن را معجزه می خوانند.

در این روستا که در ایالت راین لند- فالتس در غرب آلمان قرار گرفته است تعداد موارد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا صفر است و این شرایط در 14 ماه گذشته همین گونه بوده است.

هاینتس تسیلز، شهردار 57 ساله روستای لیگ می گوید ساکنان آن تا کنون بسیار خوش شانس بوده اند و البته این تصویری تا این لحظه است. او می افزاید: شاید هم ما آن بالا یک فرشته نگهبان داریم که می گوید این روستا را به حال خود می گذاریم.

شهردار لیگ می گوید ساکنان روستا بسیار همبسته اند، جوانان از هیچ کمکی به سالمندان دریغ نمی کنند و با کمک والدین دانش آموزان دو دستگاه تهویه هوا برای تنها مدرسه دهکده خریداری شده است.

او می گوید آنچه سیاستمداران اغلب اعلام می کنند اما اجرا نمی کنند در این روستا خود ساکنان بر عهده می گیرند. ساکنان یکدیگر را خوب می شناسند، به هم کمک می کنند و مهم تر این که هیچ کس به این فکر نمی افتد که به خاطر مبتلا نشدن حتی یک نفر، وجود و خطر ویروس کرونا را انکار کند.

به گفته هاینتس تسیلز در روستای لیگ یک نفر هم وجود ندارد که منکر واقعیت وجود ویروس کرونا باشد و همه تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند و پذیرفته اند که پاندمی کرونا بحرانی است که همه جهان را درگیر کرده است.

عدم ابتلای هیچ یک از ساکنان روستای لیگ به ویروس کرونا در حالی است که محل کار 90 درصد شاغلان آن خارج از دهکده قرار گرفته است.

روستای لیگ در منطقه ای قرار گرفته است که بسیار مورد توجه گردشگران طبیعت است و برای کسانی که به پیاده روی و گردش در طبیعت علاقه دارند امکانات زیادی برای عرضه دارد.

با این همه از نوامبر سال پیش گردشگران اجازه اقامت در این روستا و اقامتگاه های اطراف آن را ندارند. احتمالا شهرت این دهکده به عنوان تنها روستای بدون کرونا در آلمان در آینده به جاذبه های آن اضافه خواهد کرد و زیان ها و کمبودهای ماه های اخیر جبران می شود.

شاید یکی دیگر از علت های معجزه لیگ این مسئله باشد که هیچ یک از ساکنان آن تمایل ندارند اولین کسی باشند که پای ویروس کرونا را به آن باز می کند.

تزریق اشتباهی محلول نمک به جای واکسن کرونا به شهروندان فرانسوی

در فرانسه سهوا و از روی اشتباه به ده ها نفر به جای واکسن کرونا محلول نمکی تزریق شده است. روز گذشته بیمارستانی در شمال شرق این کشور بیان نمود که در مجموع 140 نفر این محلول بی اثر را به جای واکسن کرونا دریافت کرده اند. این افراد باید مجددا واکسن کرونا را دریافت کنند. بررسی ها درباره دلایل این خطا و اشتباه در حال انجام است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 32,633 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 217 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,061به کرونا مبتلا شده اند و 32 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 13,817 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 322 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,473,579 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 102,713هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,403,170 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,417 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,949,517 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 119,021 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,468,617 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 77,591 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,286,187 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 82,194 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1670

به "کرونا در اروپا، از تنها روستای عاری از کرونا در آلمان تا درخواست کمک بلژیک از برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تنها روستای عاری از کرونا در آلمان تا درخواست کمک بلژیک از برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید