ترکیه: 75درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت 75 درصد طرح ساخت دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است.

ترکیه: 75درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه اعلام نموده که میخواهد ساخت دیوار مرزی خود با ایران را تا انتها امسال میلادی به انتها برساند.

به نوشته وبگاه میدل ایست مانیتور سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که کار ساخت و ساز در منطقه مرزی با ایران را بازرسی نموده است. وی گفت که این دیوار تا 75 درصد تکمیل شده است.

سلیمان سویلو اضافه نمود: این دیوار برای برقراری امنیت ترکیه در حال ساخت است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که حملات هوایی ترکیه به شمال عراق برای نابود کردن عناصر گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) انجام می گردد.

پ ک ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی است، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا به امروز بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات پ ک ک جان خود را از دست داده اند.

وزارت دفاع ترکیه در روزهای گذشته از حمله جنگنده های اف-16 خود به مواضع نیروهای پ ک ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در شمال عراق اطلاع داد. وزارت دفاع ترکیه دراین بیانیه مکان یورش هوایی خود در شمال عراق و مناطق حفتانین ، آواشین وزاپ گفت. بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه، در این حمله پیروز چهار نیروی پ ک ک کشته، بعضی مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1098

به "ترکیه: 75درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: 75درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید