تسلیحات نظامی جدیدی که ارتش روسیه در سال 2020 استفاده می نماید

به گزارش مجله استخدام جدید، فرایند تجهیز نیروهای مسلح روسیه به جدیدترین سلاح ها در سال 2020 ادامه یافته و ارتش به تسلیحاتی مانند جنگنده سوخو-57، موشک مافوق صوت زیرکن و پدافند گیبکا-اس مجهز شده و ناوگان هوایی 100 ففرایند هواپیمای جدید دریافت می نماید.

تسلیحات نظامی جدیدی که ارتش روسیه در سال 2020 استفاده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: الکساندر میخائیلوف مدیر دفتر تجزیه و تحلیل مسائل نظامی-سیاسی روسیه، به درخواست این روزنامه فهرستی از قابل پیش بینی ترین سلاح های ارتش و ناوگان دریایی و هوایی روسیه در سال 2020 ارائه نموده است.

بدین ترتیب، نخستین دو جنگنده نسل پنجم از نوع سوخو- 57 جای خود را در نیروی هوایی روسیه خواهد گرفت. خلبانان نظامی طی هفت سال آینده بیش از 70 فروند از این هواپیمای مدرن دریافت می نمایند .

این کارشناس گفت: این ماشین پرنده منحصر به فرد دارای تمام خصوصیات ذاتی یک سلاح نسل پنجمی است و از جدیدترین فن آوری ها در صنعت هواپیما سازی و همچنین در زمینه پشتیبانی هوشمند هواپیما بهره برده است. سوخو- 57 حتی پیروز شده تا در عرصه عملیات نظامی در سوریه نیز حضور یابد، جایی که با پیروزیت تمامی مأموریت های خود را به انتها رسانده است.

به گفته وی، همچنین انتظار طولانی برای پدیدار شدن جدیدترین موشک های هیپسونریک (مافوق صوت) زیرکن در نیروی دریایی روسیه نیز برآورده خواهد شد.

میخائیلوف اضافه کرد: به دنبال موشک های کروز کالیبر، سامانه موشک های زیرکن نیز در کشتی های جنگی و زیردریایی ها مستقر می شوند. همچنین معین است که با توجه به از بین رفتن پیمان موشک های برد متوسط و کوتاه تر ، مهندسان موشکی روسی- در حال ساخت سامانه موشک های زیرکن مستقر زمینی نیز هستند.

موشک های مافوق صوت زیرکن بطور کلی از لحاظ برد حمله در مسافت 1000 کیلومتری و سرعتی معادل 9 ماک، هیچ همتایی در دنیا ندارند.

این کارشناس همچنین یادآور شد که کل سیستم پدافند هوایی و موشکی روسیه نیز به طور جدی دوباره تجهیز شده است. در سال 2020 ، سیستم های اس- 400 ، اس- 300 بی4 و همچنین سیستم های بوک- M3 با برد متوسط و سامانه موشک های برد کوتاه خانواده تور-ام2 نیز به ظهور خویش در نیروهای مسلح ادامه خواهند داد.

به گفته مدیر دفتر تجزیه و تحلیل مسائل نظامی-سیاسی روسیه، شرکت دولتی الماز-آنتی آزمایشات به روی جدیدترین سیستم دفاع هوایی متحرک گیبکا-اس را به انتها رسانده که قادر به پوشش مطمئن واحدهای زمینی تا حد امکان در زمان انجام ماموریت ها است. آزمایش های دولتی به روی مجموعه منحصر به فرد آدیوتانت که قادر به ایجاد یک محیط هدف سخت برای طیف وسیعی از سامانه های پدافند هوایی موجود و تولیدی آینده در دنیا است ، در حال اتمام هستند.

در سال 2019 وزارت دفاع اعلام نمود که سامانه گیبکا-اس برای استفاده پدافند هوایی نیروهایی زمینی به منظور استقرار به روی زره پوش های ببر در حال ساخت است که امکان شلیک از راه دور موشک های راهنمایی شونده از سامانه های دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان را فراهم می نماید.

وی تاکید نمود، به طور کلی ، در سال 2020 جدیدترین تجهیزات و تسلیحات نظامی توسط نیروهای زمینی ، ناوگان دریایی روسیه، ناوگان هوا-فضای روسیه و نیروهای ویژه و سایر شاخه های نیروهای مسلح روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه در انتها سال در گزارشی اعلام نموده است که طی سال 2020 نیروهای هوا-فضای این کشور حدود 100 فروند هواپیمای جدید و مدرنیزه شده از انواع مختلف را تحویل خواهد گرفت.

به گفته الکساندر میخائیلوف، تا انتها سال 2019، وزارت دفاع روسیه پیروز شد بیش از 68 درصد نیروهای مسلح را به آخرین تجهیزات نظامی مجهز کند. این در حالی است که نیروهای سه گانه هسته ای روسیه، با توجه به اهمیت آنها در تامین تضمین شده امنیت کشور تا 82 درصد مدرنیزه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 714

به "تسلیحات نظامی جدیدی که ارتش روسیه در سال 2020 استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیحات نظامی جدیدی که ارتش روسیه در سال 2020 استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید