خانه پدری فروغ فرخزاد پایان به تملک شهرداری عایدی

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، خانه پدری فروغ فرخزاد انتها به تملک شهرداری عایدی.

خانه پدری فروغ فرخزاد پایان به تملک شهرداری عایدی
بیشتر بخوانیدخانه فروغ فرخزاد، خانه شاعری تنها و نامی

دست کم از سال 1391 زمزمه های تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد واقع در انتهای کوچه خادم آزاد در محله امیریه تهران به وسیله مالکان این خانه شنیده می شد که در سال 1397 بار دیگر قوت گرفت. در پی این موضوع شهرداری تهران قول هایی برای حفظ این خانه داد و سازمان وقت میراث فرهنگی هم مهر همان سال اطلاع داد که خانه به ثبت ملی رسیده است. اما شرایط این خانه در یکی دو سال اخیر نامشخص بود و پیگیری هایی برای حفظ آن وجود داشت تا اینکه انتها به تملک شهرداری عایدی.

دیانا قوقاسیان، همسر مهرداد فرخزاد (برادر فروغ فرخزاد) که پیگیر کارهای خانه پدری فروغ فرخزاد بوده، می گوید: کارهای تملک به انجام رسیدند و توانستند خانه را بگیرند، زیرا کسی که ساکن بود، سخت می خواست بلند گردد. قبلا هم کارهای ثبت ملی این خانه اجرا شده است و ان شاءالله از هفته آینده کارهای بازسازی خانه شروع و بزودی به روی علاقمندان باز می گردد.

او می افزاید: قرار شد کارهای بازسازی به وسیله سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با نظارت من انجام گردد، زیرا تقریبا آخرین کسی هستم که همه مسائل را می داند. همسر من کوچکترین فرد خانواده بود و دائم به آن خانه می رفتیم، توضیحات را داریم، از قبل هم نقشه اولیه را برای شهرداری آماده نموده ام و امیدوارم خانه هرچه زودتر به روز اول برگردد و موزه ای گردد برای آیندگان.

عروس خانواده فرخزاد درباره جزئیات این خانه موزه و اینکه آیا اشیای به جای مانده از فرخزادها در این خانه به نمایش گذاشته خواهد شد مانند اتفاقی که برای خانه موزه سیمین و جلال افتاد بیان می نماید: تقریبا چیزی نمانده است. این خانه شبیه خانه سیمین و جلال نخواهد شد و مقداری متفاوت تر خواهد بود. چیزی نمانده که به عنوان چیدمان منزل باشد؛ در حد عکس و مدارک خواهد بود.

کوی خادم آزاد در محله امیریه تهران متشکل از دو کوچه به هم متصل است که یکی به خیابان مولوی امروز می رسد و دیگری به خیابان ولیعصر. خانه پدری فروغ فرخزاد درست در نقطه اتصال این دو کوچه قرار گرفته است.

کوچه ای هست که قلب من آن را

از محله های کودکی ام دزدیده ست (فروغ فرخزاد/ تولدی دیگر)

به گفته پوران فرخزاد (شاعر و پژوهشگر فقید و خواهر فروغ فرخزاد)، سروان محمد فرخزاد، پدرشان این خانه را سالها پیش در میان باغی در این کوچه بنا نموده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1902

به "خانه پدری فروغ فرخزاد پایان به تملک شهرداری عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه پدری فروغ فرخزاد پایان به تملک شهرداری عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید