خبرنگاران اختصاص 75 میلیارد تومان به استانداردسازی سرویس بهداشتی مدارس

به گزارش مجله استخدام جدید، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: مبلغ 75 میلیارد تومان اعتبار به تعمیر و بازسازی و استانداردسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا اختصاص یافته است.

خبرنگاران اختصاص 75 میلیارد تومان به استانداردسازی سرویس بهداشتی مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهراله رخشانی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره تعمیر و بازسازی آبخوری و سرویس های بهداشتی مدارس گفت: این رقم صرف تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری های مدارس می گردد تا آنهایی که مشترک بین دانش آموزان دختر و پسر در بعضی مناطق هستند، تفکیک شده یا سرویس هایی که احتیاج به تعمیر دارند، بازسازی و تعمیر شوند.

وی اضافه نمود: این مبلغ در حال حاضر به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده شده است و تا مهر ماه مشکل مناطقی که هدفگذاری شده اند، رفع می گردد.

افزایش زیربنا راه مناسبی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به این سوال که امکان افزایش بناهای مدارس برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد یا خیر، مطرح کرد: در واقع این سیاست امکان پذیر نیست؛ اگر بخواهیم بناهای مدرسه را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزایش دهیم، نتیجه این اقدام به مهر سال جاری نمی رسد و به سال تحصیلی بعد مربوط می گردد.

رخشانی مهر ادامه داد: اجرای سیاست افزایش زیربنای مدارس حتی در پروژه های فعلی هم احتیاجمند هزینه بسیار زیاد است و از سوی دیگر این اقدام از نظر فنی هم صحیح نیست.

وی اعلام کرد: نمی توانیم در بنای مدرسه دیواری را اضافه کنیم یا حتی دیواری را برداریم. این کار از نظر فنی ممکن نیست. اگر قرار باشد که مدارس فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند، می توانند جمعیت کلاس ها را کمتر یا کلاس های درس را به صورت شیفتی برگزار نمایند. بطور مثال یک گروه از دانش آموزان شیفت صبح و یک گروه دیگر شیفت بعد از ظهر به مدرسه بیایند اما افزایش زیربنا راه مناسبی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست.

کرونا پروژه های ساخت مدارس را به تعویق نینداخت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره انجام پروژه های ساخت مدارس سیل زده در ایام کرونا گفت: کرونا باعث عقب افتادن پروژه های در حال ساخت برای مناطق سیل زده نشده است؛ این پروژه ها با سرعت خیلی خوب پیش می رود.

رخشانی با بیان اینکه بسیاری از مدارس برای مناطق سیل زده تا مهر ماه آماده می شوند، اضافه نمود: طبق قراری که از پیش معین شده بود، مدارس کوچک در واقع تا مهر ماه، مدارس بزرگتر تا دهه فجر و مجتمع های آموزشی تا مهرماه سال 1400 در مناطق سیل زده آماده بهره برداری می شوند.

وی مطرح کرد: سازمان نوسازی مدارس در بحث تامین اعتبار و منابع اقتصادی پروژه های در حال ساخت مدارس سیل زده مسئله ای ندارد و ساخت پروژه ها به سرعت پیش می رود.

به گزارش خبرنگاران، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیشتر گفته بود که در مجموع برای بازسازی مناطق سیل زده حدود 150 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی، حدود 210 میلیارد تومان از محل منابع خیرین و از محل اعتبار سازمان نوسازی و استانی هم ارقامی تامین شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1090

به "خبرنگاران اختصاص 75 میلیارد تومان به استانداردسازی سرویس بهداشتی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص 75 میلیارد تومان به استانداردسازی سرویس بهداشتی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید