دانشجویان مراقب باشند!، وعده یک سفر اروپایی روی میز قانون

به گزارش مجله استخدام جدید، درحالی تیمی تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران اقدام به تست گیری از دانشجویان جهت اعزام به مسابقات جهانی نموده و مدعی است از فدراسیون فوتبال مجوز دارد که سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی وجود چنین مجوزی را کذب می داند و فعالیت چنین تیمی را به رسمیت نمی شناسد.

دانشجویان مراقب باشند!، وعده یک سفر اروپایی روی میز قانون

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، اخیرا تیمی تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران اقدام به تست گیری از دانشجویان جهت شرکت در مسابقات جهانی بلژیک نموده است و فهرستی را نیز مبنی بر اعلام نفرات راه یافته به مرحله اول اردوی این تیم منتشر نموده که بعضی از آن ها بازیکنان لیگ رجحان هستند و در عین حال اعلام نموده است که تست گیری از دانشجویان ادامه دارد.

ماجراهای رسانه ای تیمی تحت عنوان منتخب دانشجویان ایران

فردی تحت عنوان مدیر تیم منتخب دانشجویان ایران ضمن اعلام فهرست نفرات راه یافته به اردوی مرحله اول این تیم اعلام نموده است که مسابقات جهانی بلژیک طبق برنامه از قبل اعلام شده قرار است اواخر امسال در شهر آنتورب بلژیک برگزار شود و براین اساس تیم های فوتبال وفوتسال مردان و فوتسال بانوان قرار است در آن حضور یابند.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد که براین اساس و علیرغم محدودیت های موجود فراخوانی جهت حضور دانشجویان در تست های فنی داده شد و تعدادی از بازیکنان بعد از 14 جلسه تست فنی در تهران و گلستان انتخاب شده اند و به مرحله بعدی اردو راه یافتند. در عین حال این فهرست نهایی نیست و قطعا این لیست تا آغاز مسابقات دچار تغییر و تحول خواهد شد و اردوهای آماده سازی وبازی های تدارکاتی لازم برای این تیم برنامه ریزی شده که در صورت قطعی شدن اعلام می شود.

در فهرست اعلام شده از سوی این تیم، نام بازیکنانی همچون محمد طیبی(سپاهان)، بابک مرادی (ماشین سازی تبریز)، محمد حسین مرادمند (شهر خودرو)، ارسلان مطهری (استقلال تهران)، امیر حسین کریمی (پیکان)، رحیم زهیوی(فولاد خوزستان) به چشم می خورد.

بر اساس پیگیری های اجرا شده و تماس بعضی از افراد با خبرنگار خبرنگاران، مبنی بر قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت تیمی تحت عنوان تیم منتخب دانشجویان ایران در عین حال که به سراغ سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی رفتیم با فردی نیز که به عنوان مسئول هماهنگی انجام تست های تیم منتخب دانشجویان ایران در اطلاعیه مربوط به این تیم معرفی شده است، تماس گرفتیم تا از جزییات مسئله آگاه شویم.

اطلاعیه تیم و مسائلی عجیب!

در اطلاعیه مربوط به معرفی تیم منتخب دانشجویان ایران نکات مختلفی وجود دارد. در ابتدای این اطلاعیه آمده است؛ تست فنی تیم منتخب فوتبال دانشجویان ایران اعزامی به مسابقات جهانی بلژیک و در ادامه آن محل انجام تست گیری از دانشجویان اتوبان آیت الهه سعیدی، اسلامشهر، دورمیدان نماز، استادیوم حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در ساعت تمرین 16:30 با هماهنگی قبلی اعلام شده است.

نکته قابل تامل دیگر استفاده از نماد PCU COMMITTEE در اطلاعیه مربوط به این تیم است؛ با مراجعه به پورتال COMMITTEE PCU، در معرفی این کمیته آمده است که رویدادهای ورزشی دانشگاهی را با موضوع بازی منصفانه برگزار و پشتیبانی می نماید و IOC (کمیته بین المللی المپیک) از سال 1982 این کمیته را به رسمیت شناخته است.

در این رابطه باید به چند مسئله مهم اشاره نمود، ابتدا اینکه به رسمیت شناخته شدن توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به معنی فعالیت بعنوان یک زیر مجموعه از سوی IOC مطرح نیست.

علاوه بر این در اطلاعیه ای دیگر از سوی تیم مربوطه تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران مکان تست گیری جاده ساوه، استادیوم پنج هزار نفری قائم نسیم شهر، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و لزوم به همراه داشتن کارت دانشجویی معتبر، کارت ملی و بیمه ورزشی اعلام شده است که باید با هماهنگی قبلی انجام شود.

مسئله مهم دیگر این است که تامین هزینه چنین سفری به بلژیک از سوی تیم مربوطه با توجه به رشد قیمت دلار، چگونه تامین خواهد شد؟

اظهارات عجیب و غریب مسئول هماهنگی تیم

با شماره تماس فردی که در اطلاعیه مربوط به این تیم به عنوان مسئول هماهنگی معرفی شده بود، تماس گرفتیم و تا به جزییات بیشتری در رابطه با فعالیت این تیم دست پیدا کنیم. در ادامه صحبت های رد و بدل شده از سوی خبرنگار خبرنگاران (به عنوان یک دانشجوی متقاضی انجام تست) و مسئول هماهنگی تیمی که خود را تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران معرفی نموده، آمده است.

مسئول هماهنگی: دانشجو هستید؟

متقاضی: بله

مسئول هماهنگی: هرچند نفر هستید برای انجام تست حضور پیدا کنید و اگر مورد تایید قرار گرفتید سایر فعالیت ها انجام می شود. ساکن تهران هستید؟

متقاضی: بله، به همین آدرسی که در اطلاعیه اعلام نموده اید؟

مسئول هماهنگی : بله، اسلامشهر را که بلدی؟

متقاضی: بله. عنوان تیم شما چیست؟ همان تیم ملی دانشجویان است؟

مسئول هماهنگی: دو تا تیم ملی دانشجویان داریم. یک مورد فقط مربوط به دانشگاه آزاد است و یکی نیز منتخب دانشجویان است که بازی های آن ها جهانی است و بلژیک برگزار می شود که آن هم ما هستیم. تیم ما مربوط به منتخب تمام دانشگاه ها از جمله پیغام نور، دانشگاه آزاد و دولتی فرقی نمی نماید مربوط به همه دانشگاه ها است و سطح بالاتری دارد.

متقاضی: شما زیر نظر کدام فدراسیون فعالیت می کنید؟

مسئول هماهنگی: زیر نظر فدراسیون دیگه، فدراسیون فوتبال.

متقاضی: قبلا شنیده بودم که تیم ملی دانشجویان زیر نظر فدراسیون دانشگاهی فعالیت می نماید نه فدراسیون فوتبال!

مسئول هماهنگی: شما الان مشکلتان چیست، بیا تمرینت را انجام و تست بده و اگر پسندیدند شما را انتخاب می نمایند، در هر حال برای شما چه فرقی می نماید؟

متقاضی: می خواهم بدانم شما زیر نظر کجا فعالیت می کنید؟ این مسئله برایم مهم است.

مسئول هماهنگی: شما اول ببینید انتخاب می شوید یا نه!

متقاضی: این مسئله دوم است، مسئله اول این است که شما زیر نظر کجا فعالیت می کنید؟ مگر می شود تیم ملی دانشجویان زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت کند؟

مسئول هماهنگی:مسئله اول که دارم به شما می گویم تیم ملی! پس چه فرقی برای شما می نماید؟ این همان تیم ملی است که علی دایی و سیروس دین محمدی در آن بازی نموده اند.

متقاضی: تیم شما بسته شده است؟

مسئول هماهنگی: نه هنوز بسته نشده است، ما 10 بازیکن لیگ رجحان داریم و چند بازیکن دیگر که فعلا تا به امروز آن ها هستند.

متقاضی: اگر انتخاب شویم باید هزینه ای برای اعزام به بلژیک پرداخت کنیم؟

مسئول هماهنگی: شما فعلا تشریف بیاورید و تست دهید تا شما را ببینیم، بعد.

این درحالی است که یکی از مراجعه نمایندگان جهت انجام تست، مدعی است در تست های اولیه پذیرفته شده و مبلغ هنگفتی را جهت اعزام او به این مسابقات طلب نموده اند.(سند این اظهارات در اختیار خبرنگاران واقع شده است)

فدراسیون دانشگاهی: فعالیت های تیم مربوطه غیررسمی است

پس از آن به سراغ فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی رفتیم تا با سرپرست این فدراسیون در خصوص فعالیت قانونی یا غیرقانونی تیمی تحت عنوان تیم منتخب دانشجویان گفت و گو کنیم.

محمدحسین علیزاده- سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگاران و در رابطه با فعالیت تیمی تحت این عنوان، اظهار کرد: صراحتا در حال حاضر تیمی تحت عنوان تیم ملی دانشجویان فوتبال ایران وجود ندارد و تیمی نیز که تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران در حال فعالیت است از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به رسمیت شناخته نمی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تیمی تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران می تواند زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت کند؟ توضیح داد: این مسئله صراحتا کذب است و تنها مرجعی شناخته شده در این بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با اشاره به اینکه مدیریت فعالیت ورزش دانشجویان در کشور اینگونه است که که هر دانشگاهی استقلال خود را برای تشکیل تیم های ورزشی مربوطه جهت شرکت در رقابت های داخلی دارد، گفت: اما نمایندگی تیم های ایران در مجامع بین المللی اعم از مسابقات یونیورسیاد، بازی های جهانی و آسیایی بر عهده فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی است.

فدراسیون دانشگاهی نه فدراسیون فوتبال

علیزاده ادامه داد: شورای برون مرزی جهت اعزام، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی را به رسمیت می شناسد و تیم ملی دانشجویان نیز توسط این فدراسیون تشکیل می شود و سایر تیم های داخلی تحت عناوین دانشجویی می توانند توسط دستگاه های مختلف و صرفا به منظور شرکت در رقابت های داخلی تشکیل شوند و باید بدانیم که تیم ملی نیستند چرا که تشکیل تیمی تحت عنوان تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران که لباس تیم ملی را می پوشد و در رقابت های برون مرزی اعم از آسیایی و جهانی شرکت می نماید زیر نظر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی میزبانی رقابت هایی را بر عهده گیرد یا قصد داشته باشد تیم ملی را به مسابقات برون مرزی اعزام کند، می تواند فعالیت ها را واگذار کند، اظهار کرد: در خصوص فوتبال چه در سال گذشته و چه در امسال این تیم زیر نظر و تحت مسئولیت فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی قرار داشته و هیچ مجموعه دیگری نمایندگی آن را ندارد و هیچ تیم دیگری در این زمینه به رسمیت شناخته نمی شود و هر فعالیت دیگری که صورت بگیرد تخلف بوده و غیرقانونی است.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با اشاره به اینکه تیم منتخب فوتبال دانشجویان ایران (نه تیم ملی دانشجویان فوتبال ایران)، زیر نظر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی فعال بوده است، گفت: تیم منتخب دانشجویان ایران در سال گذشته پس از قهرمانی دانشگاه ها، تیم منتخب وزارت علوم به عنوان قهرمان بازی ها بود که به رقابت های چین اعزام شد و در این مسابقات شرکت کرد.

تعطیلی 4 ساله تیم ملی فوتبال دانشجویان

علیزاده اضافه نمود:حدود چهار سال است که تیم ملی دانشجویان فوتبال ایران فعالیتی نداشته استعلت هم این است که ما باید با فیزو (فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی) همکاری کنیم و فیزو در بازی های رسمی فعلا رقابت های منطقه ای را برگزار می نماید که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز امتیاز آن را به بخش های مختلف واگذار نموده تا اعزام های مربوطه صورت گیرد. آخرین اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران به رقابت های یونیورسیاد 2 دوره قبلی باز می شود چراکه در دولت قبلی به دلیل اشتباهی که رخ داد صندلی خود را از دست دادیم و در حال حاضر چند سالی است در نوبت هستیم تا شرایطی ایجاد شود و بتوانیم در این رقابت ها شرکت کنیم، هرچند که در رقابت های آسیایی حضور داریم.

پیگیرد قانونی فعالیت تیم تیم فوتبال منتخب دانشجویان

سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در انتها گفت: مراتب مربوط به فعالیت تیمی تحت عنوان تیم فوتبال منتخب دانشجویان ایران به مراجع ذی صلاح از جمله حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارش شده است و پیگیری این مسئله در دستور کار واقع شده است و به زودی نتایج آن اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1175

به "دانشجویان مراقب باشند!، وعده یک سفر اروپایی روی میز قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان مراقب باشند!، وعده یک سفر اروپایی روی میز قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید