دشت کاشان چشم انتظار سرما و بارش

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان نسبت به کاهش دما و بارش های پاییزی در روزهای سرانجام هفته جاری به ویژه در منطقه ها کوهستانی دشت کاشان هشدار داد.

دشت کاشان چشم انتظار سرما و بارش

عباس ارغوانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا به نقشه های هواشناسی، شرایط آب و هوای دشت کاشان تا روز چهارشنبه نسبتاً پایدار پیش بینی می شود که دمای هوا در گرم ترین ساعت 26 درجه سانتیگراد و در خنک ترین ساعت ها 9 تا 13 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی اضافه نمود: پیش بینی می شود که در روز پنجشنبه کاهش دما آغاز شده و با چهار درجه کاهش به 22 درجه برسد. دمای روز جمعه 13 درجه و در روز یکشنبه آینده به 10 درجه بالای صفر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی کاشان، شرح داد: پیش بینی می شود که موج قدرتمند بارشی از روز چهارشنبه وارد دشت کاشان شده و در روزهای سرانجام هفته کاهش محسوس دما همراه با بارش های شدید به ویژه در منطقه ها کوهستانی را ببینیم.

وی تأکید کرد: با توجه به بارندگی در طول هفته و احتمال یخبندان در منطقه ها کوهستانی طی روزهای آخر هفته، کشاورزان از آبیاری مزرعه و باغ ها و انجام هرگونه محلول پاشی یا سم پاشی خودداری کنند.

ارغوانی گفت: باغداران، نسبت به جمع آوری انارهای آلوده به کرم گلوگاه و بادام های آلوده به زنبور مغز خوار و نابود کردن آن اقدام کنند. همچنین زعفران کاران با توجه به شرایط دمایی و بارندگی پس از برداشت محصول از آبیاری خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان اضافه نمود: زنبورداران برای عایق سازی کندوها و فشرده کردن جمعیت کلونی ها برنامه ریزی لازم را انجام دهند. گلخانه داران و مالکان واحدهای مرغداری و دامداری با توجه به کاهش دما و بارندگی جهت استفاده از وسایل گرمایشی و همچنین تأمین سوخت لازم اقدام کنند.

وی شرح داد: با توجه به احتمال یخبندان در روزهای آخر هفته جاری و آغاز هفته بعد در منطقه ها کوهستانی جهت جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آبیاری نسبت به تخلیه آب در داخل سیستم های آبیاری اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1920

به "دشت کاشان چشم انتظار سرما و بارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت کاشان چشم انتظار سرما و بارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید