دولت هادی به جای عدن در ریاض مراسم تحلیف به جا می آورد

به گزارش مجله استخدام جدید، منابع یمنی اعلام کردند دولت جدید مراسم ادای سوگند مقابل عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی) را به جای عدن در شهر ریاض برگزار میکند.

دولت هادی به جای عدن در ریاض مراسم تحلیف به جا می آورد

یک منبع مسؤول در دفتر ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن در گفتگویی ویژه با روزنامه عربی21 اظهار کرد: دولت جدیدی که عصر آدینه اعلام شده، بر خلاف متن توافق ریاض که 13 ماه پس ازامضای آن تشکیل شد، مراسم تحلیف در برابر عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) را در محل اقامت او در ریاض برگزار خواهد نمود.

این منبع به شرط افشا نشدن نامش گفت: تاریخ مراسم تحلیف دولت جدید که متشکل از 24 وزیر است، با حضور شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی، هنوز تعیین نشده است زیرا هنوز همه وزرا در دولت جمع نشده ند.

اما یک منبع دولتی دیگر گفت: دولت جدید ظرف چند روز آینده در شهر ریاض مقابل هادی مراسم تحلیف را انجام خواهد داد. قرار بود طبق متن توافقنامه ریاض، مراسم در عدن برگزار گردد اما این توافقنامه همانگونه که در متنش آمده، اجرا نشد.

این در حالی است که منبع اول در این خصوص گفت: با وجود اینکه طبق توافقنامه ریاض مراسم تحلیف دولت پس از تشکیل باید در شهر عدن برگزار گردد اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

منبع اول با تاکید بر اینکه کابینه به ریاست تعیین عبد الملک پس از مراسم تحلیف به عدن منتقل خواهد شد، گفت: رفتن هادی به عدن به مقدماتی بسیار ویژه و حساس احتیاج دارد که هنوز انجام نشده اند.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور (مستعفی) یمن بعدا پس از تکمیل اقدامات امنیتی در عدن، پایتخت موقت به آنجا بازخواهد گشت.

هادی روز آدینه در حکمی دستور تشکیل یک دولت جدید متشکل از 24 وزیر به ریاست تعیین عبدالملک سعید را داد.

محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن روز شنبه در گفتگویی با شبکه العربیه این کشور اظهار کرد: دولت (مستعفی) یمن ظرف یک هفته (از ریاض) به عدن بازخواهد گشت.

در حالی که بعضی خبرها حاکی از این هستند که شورای انتقالی طبق توافقنامه ریاض که یک سال قبل با دولت مستعفی به امضا رسانده، هیچگونه عقب نشینی جدیدی از شهر عدن نداشته، آل جابر گفت: دولت (مستعفی) به محض اتمام کارها به عدن بازخواهد گشت.

سفیر عربستان در یمن پس از آنکه از سوی بعضی مسؤولان و نمایندگان مجلس یمن به دخالت در ساختار کابینه متهم شد، این مساله را تکذیب نموده و مدعی شد: عربستان در یمن دخالتی ندارد مگر مواردی که خود یمنی ها از ما بخواهند.

این دیپلمات عربستانی در ادامه تشکیل کابینه را دستاورد بزرگی برای همه دانست و مدعی شد: تشکیل کابینه یمن با توافقی ملی گروه انصارالله را مجبور خواهد نمود راه چاره سیاسی را بپذیرد.

یک منبع به شرط فاش نشدن نامش به سایت العربی الجدید با اشاره به اینکه قرار بود مراسم تحلیف در عدن برگزار گردد اما مراسم در ریاض خواهد بود، گفت: در صورتی که همه وزرای جدید به ریاض بیایند، مراسم تحلیف (امروز) یکشنبه در حضور هادی برگزار می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1435

به "دولت هادی به جای عدن در ریاض مراسم تحلیف به جا می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هادی به جای عدن در ریاض مراسم تحلیف به جا می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید