فیصل بن فرحان: جنگ یمن از آنچه فکر می کردیم طولانی تر شد

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی که نشان دهنده فرو رفتن ریاض در باتلاق یمن است، تأکید کرد که جنگ یمن بیش از آنکه ریاض انتظارش را داشت طولانی شده است.

فیصل بن فرحان: جنگ یمن از آنچه فکر می کردیم طولانی تر شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی که نشان دهنده فرو رفتن ریاض در باتلاق جنگ یمن است، تأکید کرد که جنگ یمن بیش از آنکه ریاض انتظارش را داشت طولانی شده است.

وی با ادعای اینکه دخالت عربستان و متحدانش در یمن برای کمک به دولت یمن بوده است، گفت: امیدوار بودیم که موضوع چندان طولانی نشود اما متأسفانه بسیار بیش از آنچه فکر می کردیم طولانی شد.

بن فرحان مدعی شد: عربستان در مارس گذشته پیشنهاد آتش آغاز فرایند سیاسی در یمن را مطرح کرده بود که حوثی ها برای دومین بار آن را رد کردند. متاسفانه آنها تا به امروز نیز این پیشنهاد را نپذیرفته اند و حاضر به هیچ گونه گفتگوی سازنده در این باره نیستند.

وزیر سعودی در حالی دم از آتش بس می زند که ائتلاف تحت سرکردگی ریاض جدیتی در این زمینه ندارد. دولت نجات ملی یمن همواره اعلام کرده است که مقدمه آتش بس رفع محاصره فرودگاه صنعا و توقف حملات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی است.

سعودی ها بارها در طول جنگ یمن که از ششم فروردین سال 1394 و با تهاجم ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن آغاز شده، از آتش بس و توقف جنگ دم زده اند، ولی با گذشت ساعاتی نشان داده اند که به هیچ وجه نه به آتش بس بلکه به هیچ قانون و قاعده انسانی و اسلامی پایبند نیستند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن که با هوشکمک از اقدامات مزورانه آل سعود خبر دارند، ترفند سعودی ها در اعلام آتش بس دروغین را نخورده و آمادگی خود را حفظ کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2062

به "فیصل بن فرحان: جنگ یمن از آنچه فکر می کردیم طولانی تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیصل بن فرحان: جنگ یمن از آنچه فکر می کردیم طولانی تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید