رشد 40 درصدی حقوق دولتی معادن استان اصفهان

به گزارش مجله استخدام جدید، رییس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حدود 520 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن، امسال در استان اصفهان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد رشد دارد.

رشد 40 درصدی حقوق دولتی معادن استان اصفهان

محمد سرجوقیان، گفت: سال گذشته 370 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان وصول و به خزانه کشور واریز شد.

حقوق دولتی به درآمد دولت ناشی از استخراج، بهره برداری و برداشت از هر ماده یا مواد معدنی گفته می شود.

او با بیان اینکه بر اساس قانون و آیین نامه ها 15 درصد از مبالغ وصول شده حقوق دولتی معادن برای ایجاد زیرساخت های بخش معدن باید به استان ها بازگشت داده شود، شرح داد: بر اساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بودجه امسال 15 درصد به حقوق دولتی معادن اختصاص داده شده است که هر سه ماه یک بار به خزانه استان واریز می شود.

رییس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: مبالغ تعمیم یافته از حقوق دولتی معادن برای طرح های معدنی، راه ها و زیرساخت های بخش معدن هزینه می شود.

او با بیان اینکه در بیش از 15 شهرستان استان معدن وجود دارد، گفت: قسمتی از وجوه این 15 درصد نیز به شهرستان هایی که معادن در آن ها وجود دارد، پرداخت خواهد شد.

سرجوقیان گفت: استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رُتبه نخست، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رُتبه دوم، اندازه ذخیره قطعی رُتبه سوم و اندازه استخراج اسمی رُتبه پنجم کشور را دارد.

اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

این استان یکی از قُطب های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می آید و 828 معدن با اشتغال 9 هزار نفر و سرمایه گذاری ثابت 689 میلیارد تومان دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد و اشتغال صنعتی 8 درصد و رُتبه این منطقه در طرح های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و از نظر ذخایر معدنی، سوم است.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2160

به "رشد 40 درصدی حقوق دولتی معادن استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی حقوق دولتی معادن استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید