رفع قوز بینی؛ چگونه قوز بینی را رفع کنیم؟

به گزارش مجله استخدام جدید، برطرف قوز بینی معمولاً با توجه به تشخیص پزشک، با دو روش جراحی بینی و دیگری تزریق ژل و چربی در بینی، انجام می گردد و افراد معمولاً با توجه به شرایط خود اقدام به جراحی یا تزریق می نمایند.

رفع قوز بینی؛ چگونه قوز بینی را رفع کنیم؟

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - قوز بینی می تواند ارثی و یا بر اثر ضربه به بینی ایجاد گردد. اگر این ضربه در قسمت پایینی بینی وارد گردد صاف می گردد و اگر در قسمت بالایی بینی خورده گردد باعث ایجاد قوز می گردد. علاوه بر ضربه خوردن، اگر در زمان خردسالی تغییراتی در رشد استخوان و غضروف حاصل شده باشد، ممکن است به تغییر شکل بینی منجر گردد.

قوز بینی همواره به خاطر عوامل ارثی یا ضربه نیست؛ بطوری که گاهی مواقع به خاطر فرو رفتگی روی پیشانی و یا فرو رفتگی بر روی بینی، ممکن است بینی را به صورت قوز دار به نظر برسد .

انواع قوز بینی در افراد

قوز بینی به سه دسته تقسیم می گردد واقعی، کاذب و پنهان. پس از تشخیص نوع قوز بینی، جراح معین خواهد نمود که برای رفع و برداشتن قوز بینی چه اقداماتی باید انجام دهد. به عنوان مثال جراح برای از بین بردن قوزهای کاذب، برآمدگی نوک بینی را اصلاح می نماید. در این مورد نیازی به جراحی بینی و برش زدن برآمدگی بینی نیست و پزشک در جراحی قوز بینی، نوک بینی را کمی استخونی می نماید و یا در صورت وجود انحراف کمی آن را می چرخاند تا شکل طبیعی خود را بگیرد .

قوزهای که بسیار شدید هستند پس از عمل جراحی گاهی تنفس فرد را مختل می نمایند. در این نوع بینی ها هنگامی که قوز بینی برش داده می گردد و تراشیده می گردد ممکن است کمی از قسمت راه هوایی نیز تراشیده گردد که این موضوغ، عامل مختل شدن تنفس است. برای حل این مشکل جراح گراف را در بالاترین قسمت راه هوایی که در غضروف جانبی فوقانی قرار گرفته است، قرار می دهد .

روش های از بین بردن قوز بینی

برای از بین بردن قوز بینی 2 راه وجود دارد:

  1. انجام عمل جراحی
  2. تزریق ژل و چربی در بینی

1. عمل جراحی جهت رفع قوز بینی

جراحی بینی به منظور از بین بردن قوز بینی از درون سوراخ های بینی انجام می گردد. بدین صورت که یک برش در زیر پره بینی و درون کانال های هوایی ایجاد می گردد. این برش ها دسترسی را به رسیدن به استخوان های قوز بینی راحت تر می نماید. به منظور جلوگیری از خون ریزی و کبودی بعد از عمل، جراح بسیار آرام این کار را انجام می دهد. جراح مقداری از استخوان را می تراشد تا بینی فرم خوبی پیدا کند. در این مرحله تراش باید به دقت انجام گردد چرا که مرحله مهم و حساسی است و در خاتمه برش ها را بخیه می نمایند. سپس بینی را با یک آتل سبک و رنگ پوست در جای خود ثابت می نمایند. اثر بیهوشی بعد از عمل کم کم از بین می رود و تنفس عادی خواهد شد .

اگر قوز بینی از عوامل ارثی باشد، برآمدگی شامل استخوان نمی گردد و به غضروف مرتبط است. از مهمترین کارها در عمل جراحی بینی، برداشتن قوز بینی است. در این موارد جراح باید با ایجاد ساختاری، بینی و فرو رفتگی ها را با هم همخوانی دهد و در کنار هم زیبایی طبیعی ایجاد سازد. در صورتی که ظاهر بینی نامناسب و یا دارای پوست ضخیم باشد از جراحی بینی استفاده می گردد .

در مواقعی که بینی فرد شکسته باشد، رفع قوز بینی باید توسط عمل جراحی انجام گیرد و عمل با لیزر بدون نتیجه است. سن در جراحی بینی تاثیری ندارد. بهترین زمان انجام عمل زیبایی برای خانم ها 15 تا 17 سال و برای آقایان 17 تا 19 سال است. چرا که رشد بینی در این سنین کامل شده است. پوست بینی مردان نسبت به زنان ضخیم تر است و این عامل مهمی در تغییر شکل و سن عمل بینی است .

2. تزریق ژل و چربی در بینی جهت رفع قوز بینی

امروزه بیشتر افراد به دنبال روش های کم هزینه و مقرون به صرفه هستند تا زیبایی بینی بدون جراحی بینی را تجربه نمایند. تزریق ژل در بینی یکی از این روش ها است. در این روش که بدون انجام جراحی و درد انجام می گیرد، برای از بین بردن قوز بینی مقداری ژل (این ژل معمولا کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک است) از طریق سوزن در زیر پوست تزریق می گردد تا بینی ظاهری زیبا به خود پیدا نمایند.

در نظر داشته باشید که روش های غیر جراحی راهکار های دائمی برای رفع قوز بینی نیستند. پرنماینده ها تنها می توانند برجستگی های کوچک بینی را استتار نمایند، اما به طور دائم آن ها را رفع نمی نمایند.

ژل های تزریقی به قسمت فرو رفته در بالای چنگک بینی تزریق می شوند تا این پل بیشتر از یک خط مستقیم نزدیک گردد. به همین دلیل اگر قوز بینی عظیم تر از حد معمول باشد، استفاده از پرنماینده تزریقی برای رفع قوز بینی راهکار مناسبی نخواهد بود.

استفاده از داروها هیچ تاثیری برای زیبایی بینی ندارد و در جلوگیری از قوز یا پنهان کردن بینی کاربردی ندارند. استفاده از تزریق چربی یا ژل در بینی یک راه کم خطر و سریع برای رسیدن به این هدف است. تزریق، معمولاً برای رفع قوز بینی، ناصافی های بینی، پر کردن فرو رفتگی ها و... انجام می گردد. معمولاً تزریق برای افرادی که از عمل جراحی هراس یا به دلایل مختلف نباید تحت عمل جراحی قرار گیرند پیشنهاد می گردد .

در سرانجام باید به این نکته اشاره نمود که از بین بردن قوز بینی با یخ یا از بین بردن قوز بینی با ماساژ در خانه عملی نیست. بنابراین باید به دنبال روش های علمی و عملی باشید.

منبع: setare.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1443

به "رفع قوز بینی؛ چگونه قوز بینی را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "رفع قوز بینی؛ چگونه قوز بینی را رفع کنیم؟" امتیاز داده اند | 2.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع قوز بینی؛ چگونه قوز بینی را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید