زیرساخت های مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در چین فراهم است

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن گفت: زیرساخت های مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در چین فراهم است.

زیرساخت های مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در چین فراهم است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

حسین گنجی دوست در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، گفت: فرصت های موجود در کشور چین سبب افزایش تعاملات بین این دو کشور می گردد.

وی توضیح داد: زیر ساخت های حمل ونقل و شهری و دانشگاه ها در سال های اخیر در کشور چین رشد خوبی داشته و دانشگاه های این کشور زمینه مناسبی را در زمینه آزمایشگاهی فراهم نموده است.

رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن با اشاره به رشد مالی این کشور اضافه کرد: با توجه به رشد مالی کشور چین پیش بینی می گردد شاهد رشد علمی خوبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان با کشور چین آشنایی کمتری دارند، بیان نمود: حضور رایزن علمی در کشور چین فرصتی را برای آشنایی دانشجویان واساتید فراهم نموده است.

گنجی دوست در پاسخ به سئوالی در مورد حضور دانشجویان چینی در ایران گفت: دانشجویانی نیز از کشور چین برای تحصیل در علوم مختلف بویژه علوم حوزوی به ایران آمده اند که به دنبال افزایش حضور آنها در ایران هستیم.

وی گفت: تعاملات و ارتباطات صورت گرفته تنها با کشور چین نبوده بلکه آمادگی ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه های شرق آسیا راداریم.

رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن با اشاره به رتبه علمی دانشگاه های چین توضیح داد: دانشگاه های چین در بعضی از علوم رتبه های خوبی درسطح دنیا دارند و ما نیز به دنبال استفاده از امکانات دانشگاهی برای دانشجویان ایرانی هستیم.

وی گفت: دربعضی از رشته ها مانند زبان وادبیات فارسی و ادبیات چینی و سایر علوم پذیرشی نیز توسط دانشگاه های ایرانی صورت گرفته است اما دانشگاه های ایران برای دانشجویان و اساتید چینی شناخته شده نیست.

گنجی دوست در مورد راهکارهای برگشت دانشجویان بورسیه به کشور گفت: دانشجویان بورسیه تعهدنامه ای برای برگشت به کشور دارند وعموما پس از اتمام تحصیلات به کشور برمی گردند و در مورد تحصیل کنندگان در خارج کشور نیز باید امکاناتی در کشور فراهم گردد تا این افراد بعد از اتمام تحصیلات به کشور بازگردند.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 553

به "زیرساخت های مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در چین فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در چین فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید