شب عید در کدام شهرها برف بارید؟

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، افزایش دما و هوای بهاری که در اوایل اسفندماه درآذربایجان شرقی خودنمایی نموده بود با ورود سامانه بارشی و سرد به استان در واپسین روزهای سال، زمستان را به این منطقه برگرداند.

شب عید در کدام شهرها برف بارید؟

سال 1400 و قرن هم به آخر رسیده 29 اسفند ماه هوا سرد است، زمستان خیال رفتن ندارد از دیروز برف همراه با باد شدید و سوزناک می بارد تا بگوید همچنان برقرار است و برای بهار قدرت نمایی می نماید، برف آنچنان می بارد که آذربایجان که برای نوروز خود را آماده می نماید سفید پوش نموده و حال و هوای خاصی به استان داده است، انگار زمستان تازه از راه رسیده و کوله بار برف هایش را تاز باز نموده و می خواهد فقط ببارد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، ارتفاع برف در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران به ویژه در در ورزقان، اهر و خاروانا نیم متر، هوراند 30 سانتی متر گزارش شده است.

برف شهرستان های تبریز، هشترود، بستان آباد را نیز سفید پوش نموده است و دما بیشتر شهرستان و منطقه ها استان ها را به زیر صفر برده است و براساس اعلام هواشناسی این شرایط تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

پلیس راه فرماندهی آذربایجان شرقی نیز در اطلاعیه ای از هموطنان خواست از مسافرت های غیرضروری اجتناب نمایند و در صورت اضطرار با همراه داشتن البسه گرم و آذوقه کافی وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز نمایند.

اهر و ورزقان نیم متر زیر برف رفت/ روستاها در محاصره برف

غلامرضا رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: در پی بارش های روز گذشته و صبح امروز, شاهد به زمین نشستن 50 سانتی متر برف در منطقه ارسباران به ویژه شهرستان های اهر و ورزقان بودیم.

وی فزود: در حال حاضر کولاک در محورهای اهر، ورزقان، کلیبر، بستان آباد، سراب و هشترود همراه با بارش برف ادامه دارد.

باز بودن تمام راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با وجود بارش برف

وی تاکید نمود: با وجود این شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید، تمام راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها با رعایت جوانب احتیاط امکان پذیر است.

برف 45 روستا در آذربایجان شرقی را محاصره کرد

رسول زاده از بسته بودن راه 45 روستا در استان اطلاع داد و افزود: راه های روستاهایی در شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر، بستان آباد و سراب در پی زمستانی شدن هوا در استان مسدود شده که بیشترین راه های مسدودی مربوط به روستاهای اهر و ورزقان است.

وی پیش بینی کرد که تا انتها امروز در صورت همراهی شرایط جوی شاهد بازگشایی جهتهای روستاهای یاد شده باشیم و تردد در آنها نیر امکان پذیر باشد.

تجهیزات زمستانی سوغات برف برای ترددهای جاده ای مسافران

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بارشهای انتهای سال 1400 و آغازین سال نو تا دو روز آینده ادامه دارد از مسافران جاده ها خواست تا با تجهیزات زمستانی اقدام به مسافرتهای بین شهری و ورود به جهت مقاصد خود نمایند و حتما احتیاط و سرعت مطمئنه رو در رانندگی مدنظر قرار دهند.

گزارش فارس حاکی است، آذربایجان شرقی با بیش از 14 هزار کیلومتر راه که 4 هزار کیلومتر آن را اصلی و فرعی و 10 هزار کیلومتر روستایی یکی از استانهای کشور با تکثر راه محسوب می گردد.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2096

به "شب عید در کدام شهرها برف بارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب عید در کدام شهرها برف بارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید