شیرینی نشاط آور اصفهانی ها را در خانه درست کنید

به گزارش مجله استخدام جدید، لوز از جمله شیرینی های سنتی است که در شهرهای مختلف ایران و با انواع و اقسام طعم ها شامل بادامی، پسته ای و نارگیلی طبخ می گردد.

شیرینی نشاط آور اصفهانی ها را در خانه درست کنید

این بار به طرز تهیه لوز نارگیلی زعفرانی در شهر اصفهان می پردازیم.

مواد لازم

500 گرم پودر نارگیل نرم

500 گرم شکر

یک عددسفیده تخم مرغ

یک لیوان آب

4 /1 لیوان عرق بهار نارنج

یک ق چ زعفران ساییده شده

مقداری پودر نارگیل و پودر

پسته اضافی برای تزئین

1. ابتدا شکر، آب و عرق بهار نارنج را در ظرفی لعابی ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا شکر آن حل گردد. وقتی شکر قوام آمد و غلیظ شد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید و کناری بگذارید تا مواد کمی سرد شوند. بعد آن را با همزن برقی آن قدر بزنید تا مایه سفید و کشدار گردد.

2. کاسه تمیزی آماده کنید و سفیده تخم مرغ را در آن بریزید و با همزن آن قدر هم بزنید تا پف نموده و سفیدرنگ گردد. سپس آن را به شکر زده شده بیفزایید و هم بزنید تا شکر و سفیده زده شده به اصطلاح جذب هم گردد. پس از آن، پودر نارگیل را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا یکدست گردد.

3. حالا زعفران را در مقداری حدود 2 قاشق سوپ خوری آب جوش حل نموده و به مخلوط فوق بیفزایید و هم بزنید تا خمیر کاملا زرد رنگ گردد. به این ترتیب مایه خمیری لوز آماده می گردد.

4. سینی مستطیل شکلی (مخصوص شیرینی پزی) با عمق 5/1 سانتی متر آماده کنید و کف آن را با پودر نارگیل بپوشانید. سپس مایه آماده شده لوز را روی لایه نارگیل کف سینی بریزید و با یاری وردنه کوچک صاف کنید.

5. حالا برای تزئین لوز، روی آن پودر پسته بپاشید و با فشار ملایم و ضربه ای پشت قاشق، پودر پسته را به خمیر بچسبانید. سپس سینی را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید شب تا صبح در یخچال بماند. پس از آن، با چاقوی تیزی خمیر را به شکل های لوزی برش دهید. در خاتمه، لوزها را در ظرف مورد نظر بچینید و سال جاری از مهمانان با لوز خانگی پذیرایی کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2312

به "شیرینی نشاط آور اصفهانی ها را در خانه درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی نشاط آور اصفهانی ها را در خانه درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید