ضرورت رسوب زدایی 5 سد تأمین کننده آب در استان تهران

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیر کل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به کاهش حجم آب در سد ها بر ضرورت رسوب زدایی پنج سد تأمین کننده آب در استان تاکید نمود.

ضرورت رسوب زدایی 5 سد تأمین کننده آب در استان تهران

حامد یزدی مهر، در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور که در استان قم برگزار گردید گفت: در این نشست که باحضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار گردید نکات و موارد بسیار مهمی در حوزه مدیریت بحران کشور مطرح شد.

یزدی مهر در تشریح جزئیات موارد مطروحه در این نشست گفت: احداث سد های زیرزمینی، توجه به هشدار ها در مورد اندازه آب موجود در سد های استان تهران، اهمیت پایبندی به نقشه آمایش، رسوب زدایی از سدها، جلوگیری از احداث ساختمان در محدوده گسل ها و جهت سیلاب ها و توجه ویژه به آموزش در مدیریت مطلوب بحران ها را از موارد مهم مطرح شده در این نشست دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه در مورد توجه بیشتر به مصرف آب به وسیله مردم و شهروندان عنوان داشت: با توجه به اینکه حجم زیادی از سد های تأمین کننده آب در استان تهران کاهش و گل ولای و رسوبات گرفته است موضوع صرفه جویی در مصرف آب و ضرورت رسوب زدایی سد های موجود بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است.

وی بیان داشت: طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر وجود سه گسل بسیار خطرناک در محدوده استان تهران، در این زمینه تاکید می گردد از احداث ساختمان در محدوده استان تهران، در این زمینه تاکید می گردد از احداث ساختمان در محدوده گسل ها و ساخت و ساز های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2204

به "ضرورت رسوب زدایی 5 سد تأمین کننده آب در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت رسوب زدایی 5 سد تأمین کننده آب در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید