عدم کاهش قیمت بلیط هواپیما با حذف فاصله گذاری اجتماعی در پروازها

به گزارش مجله استخدام جدید، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت که با سرانجام دوره کرونا و حذف فاصله گذازی اجتماعی، قیمت بلیط هواپیما کاهش نخواهد یافت.

عدم کاهش قیمت بلیط هواپیما با حذف فاصله گذاری اجتماعی در پروازها

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به عدم ارتباط افزایش قیمت بلیط هواپیما در سال گذشته با لزوم فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، اعلام کرد که حتی با سرانجام دوره کرونا و حذف فاصله گذازی اجتماعی، قیمت بلیط هواپیما کاهش نخواهد یافت. وی با یادآوری افزایش 10 درصدی قیمت بلیط در آبان سال گذشته، اذعان داشت:

با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پاییز سال گذشته تمام شرکت های هواپیمایی در پرواز های داخلی برای حفظ سلامت مسافران باید فقط به میزان 60 درصد ظرفیت هواپیما پذیرش مسافر داشته باشند.

ذیبخش با اشاره به غربالگری بین مسافران با اتصال به سامانه وزارت بهداشت هنگام بلیط فروشی و در فرودگاه ها، توضیح داد:

افزایش قیمت بلیط هواپیما ارتباطی با این اقدامات ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بلیط هواپیما پس از سرانجام دوره کرونا نباشند. برای معین قیمت بلیط هواپیما کف و سقف در نظر گرفته شده که در دوران کرونا برای جبران خسارت های ناشی از پذیرش 60 درصدی مسافران، تنها یاریی که شرکت ها شد، این بود که کف قیمتی برداشته گردد.

سختگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر جلوگیری نسبی از ضرر شرکت های هواپیمایی با این اقدام، گفت:

باید توجه داشته باشیم که صنعت هوانوردی در جهان و حتی بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی هم از پاندومی کرونا دچار ضرر و زیان زیادی شده اند و این موضوع جهانی است، البته در کشورمان تسهیلاتی برای جبران بخشی از این زیان شرکت ها در نظر گرفته شد.

محمدحسن ذیبخش بعلاوه در مورد پزداخت وام دو هزار میلیارد تومانی به شرکت های هواپیمایی در سال گذشته، اعلام کرد:

در سال گذشته تسهیلاتی به ایرلاین ها پرداخت شد و ارائه این تسهیلات با آنالیز صورت های اقتصادی شرکت های هواپیمایی ادامه دارد. صورت های اقتصادی شرکت های هواپیمایی به وسیله وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل در حال آنالیز است و فقط دو شرکت صورت اقتصادی خود را ارائه نداده اند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: کجارو / خبرگزاری برنا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2051

به "عدم کاهش قیمت بلیط هواپیما با حذف فاصله گذاری اجتماعی در پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم کاهش قیمت بلیط هواپیما با حذف فاصله گذاری اجتماعی در پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید