قدرت اصحاب رسانه در جامعه شناخته شده نیست، فشار های درونی و بیرونی در فراوری محتوا به رسانه ها وارد است

به گزارش مجله استخدام جدید، کریمی گفت: در فراوری محتوا فشار های درونی و بیرونی به رسانه ها وارد است یعنی هم امنیت جانی آنها در خطر است و هم از حمایت های اقتصادی محروم هستند.

قدرت اصحاب رسانه در جامعه شناخته شده نیست، فشار های درونی و بیرونی در فراوری محتوا به رسانه ها وارد است

محمد کریمی قائم مقام انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران در خصوص حمایت های این مجموعه از اهالی رسانه به خبرنگار ، گفت: در این 8 سالی که انجمن فعال است از خبرنگاران تهران و شهرستان ها عضو گرفته ایم و در حال حاضر 2000 خبرنگار، نویسنده و اهل قلم عضو این انجمن هستند. مهمترین هدف از شکل گیری این مجموعه تحت پوشش قرار دادن کانون های صنفی بود. در این سال ها هم کوشش شد که در راستای امور رفاهی، خدماتی و احقاق حقوق خبرنگاران گام های موثر برداشته گردد.

وی افزود: مهمترین مشکل های امروز جامعه رسانه ای کشور، در درجه اول شناخته نشدن صندلی آن ها از نظر شغلی و پایگاه فعالیت شان از منظر اجتماعی و سیاسی است. بسیاری از همکاران ما نیازمند این هستند که دیده شوند، اگر هر سازمان دارای یک صندلی باشد نگاه های اشتباه به آن ها کمتر خواهد بود. اما در فراوری محتوا فشار های درونی و بیرونی به رسانه ها وارد است یعنی هم امنیت جانی آنها در خطر است و هم حمایت های اقتصادی برای رفت و آمد و... ندارند.

کریمی درباره ارائه راه چاره برای برطرف مسائل مذکور اظهار کرد: اولین اقدام این است که اهالی رسانه دیده شوند. متاسفانه پس از گذشت 4 دهه هنوز صندلی و قدرت مندی اصحاب رسانه برای عموم جا نیفتاده است. به طور مثال اجرای هدفمندی یارانه ها نیازمند تبیین خوب و توجیه افکار عمومی بود که این کار را خبرنگاران می توانند به خوبی انجام دهند اما آن ها در وهله آخر آگاه شدند.

وی ادامه داد: دوستان و همکاران ما از عدم شناخت مسئولان و جامعه از فراوری نماینده یک اثر و محتوای خود آن خاطرات بسیاری دارند. اهالی رسانه همیشه مورد حمله اعتراض ها قرار می گیرند در صورتیکه خود آن ها عضوی از جامعه هستند، با ستون های پایینی جامعه ارتباط دارند. بیشتر اهالی رسانه برآمده از جنوب شهر بوده و اکثرا با سوژه هایشان زندگی نموده اند.

قائم مقام انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران اعلام کرد: به طور مثال سوژه اعتیاد که بیشتر خبرنگاران در خصوص آن کار نموده اند، بعضا صحنه زندگی نزدیکان، همکاران و یا دوستانشان را به تصویر کشیده اند؛ بنابراین مسئولان نباید به آن ها فشار محدودی وارد نمایند بلکه باید گوش های عمیق و چشم های بینا باشند.

کریمی در خاتمه خاطر نشان کرد: هم من و هم کانون خبرنگاران در صندلیی نیستیم که در حوزه رفاهی و شغلی وعده بدهیم، اما پیش بینی میکنم که بخش بزرگی از مسائل کاسته خواهد شد و ظهور و بروز قلم های جوان را در عرصه رسانه شاهد خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 251

به "قدرت اصحاب رسانه در جامعه شناخته شده نیست، فشار های درونی و بیرونی در فراوری محتوا به رسانه ها وارد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت اصحاب رسانه در جامعه شناخته شده نیست، فشار های درونی و بیرونی در فراوری محتوا به رسانه ها وارد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید