قدردانی امیرعبداللهیان از عمان برای کوشش در مسیر یاری به لغو تحریم ها علیه ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا نوشت: السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان عصر دوشنبه در راس هیأتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و گفت وگو کرد.

قدردانی امیرعبداللهیان از عمان برای کوشش در مسیر یاری به لغو تحریم ها علیه ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با همتای عمانی خود، از روند رو به توسعه روابط دو کشور برادر و همسایه ابراز خرسندی کرد و ارتقای همکاری های مشترک در زمینه های مختلف را نشانه عمق روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات همکاری میان دو کشور را مختلف و متنوع دانست و اضافه کرد: پیشرفت های زیادی در روابط دو کشور داشتیم و در عین حال این ملاقات فرصتی برای مرور توافقات قبلی و ارزیابی اندازه پیشرفت امور و اجرای توافقات قبلی رؤسای دو کشور است.

امیرعبداللهیان مسؤلیت دستگاه های دیپلماسی ایران و عمان در پیگیری و اجرای توافقات قبلی میان دو کشور را مهم دانست و اضافه کرد: ضروری است مشورت ها میان مدیران ارشد و کارشناسان دو طرف به منظور تنظیم سند جامع همکاری های بلندمدت دو کشور با جدیت ادامه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری اجلاس آینده کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور در تهران در آینده نزدیک را حائز اهمیت دانست و ابراز اطمینان کرد که نتایج این اجلاس در یاری به تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف مثمر ثمر خواهد بود.

امیرعبداللهیان عمان را دوست بسیار نزدیک ایران در منطقه توصیف کرد و از کوشش های سازنده این کشور در مسیر یاری به لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و نیز یاری برای بهبود و ارتقای روابط با بعضی کشورهای منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حسن همجواری، گفت وگو و همکاری با همسایگان تاکید نمود و اضافه کرد: در همین چارچوب در سفر اخیر خود به 4 کشور حوزه جنوبی خلیج فارس، پیشنهاد تأسیس مجمع گفت وگو و همکاری میان 8 کشور ساحلی خلیج فارس را مطرح کردیم و اعتقاد داریم که تحقق این پیشنهاد می تواند گفت وگوها و همکاری های مشترک و امنیت پایدار در منطقه را تقویت کند.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه سلام و تحیات گرم رئیس جمهور کشورمان خطاب به سلطان عمان را به وزیر خارجه این کشور ابلاغ کرد.

السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز با ابلاغ سلام و تحیات گرم سلطان عمان به رئیس جمهور کشورمان، روابط میان دو کشور را الگو و مثال زدنی توصیف کرد و با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور اضافه کرد: ضروری است ابعاد مختلف همکاری های دو کشور و روند اجرای اسناد امضا شده قبلی را بطور مستمر مرور کنیم و زمینه های ارتقای همکاری ها به ویژه در حوزه مالی و تجاری را فراهم کنیم.

البوسعیدی نقش وزارتخانه های خارجه دو کشور در راهنمایی و مدیریت روابط دو کشور را حائز اهمیت دانست و نسبت به استمرار نشست ها و مشورت های مشترک مدیران وزارتخانه های خارجه دو کشور به منظور مرور اسناد و توافقات امضا شده قبلی و روند اجرای آنها برای یاری به پیشرفت روابط و برطرف موانع اظهار آمادگی کرد.

وزیر خارجه عمان ضمن مهم خواندن اجلاس آینده کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور، از زمینه سازی برای ملاقات دیگر مقامات عالیرتبه دو کشور در آینده نزدیک در تهران و مسقط استقبال کرد.

تسهیل همکاری های تجاری میان دو کشور و نیز تقویت همکاری ها در حوزه ترانزیت و حمل و نقل در چارچوب توافقنامه عشق آباد و کریدور شمال جنوب از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دو وزیر در این ملاقات بود.

بعلاوه بعضی دیگر از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

وزرای امور خارجه ایران و عمان در خاتمه گفت وگوهای رسمی خود با حضور در یک کنفرانس مشترک خبری، گزارشی از ملاقات و گفت وگوهای دیپلماتیک خود را در اختیار رسانه های خبری قرار دادند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2316

به "قدردانی امیرعبداللهیان از عمان برای کوشش در مسیر یاری به لغو تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی امیرعبداللهیان از عمان برای کوشش در مسیر یاری به لغو تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید