گفت وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف و همتای قطری

به گزارش مجله استخدام جدید، وزرای امور خارجه ایران و قطر امروز به وسیله ویدئو کنفرانس درباره مناسبات دوجانبه، موضوعات منطقه و برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک مالی به رایزنی پرداختند.

گفت وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف و همتای قطری

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) با شیخ محمد بن عبدالرحمن معاون نخست وزیر و وزیر خارجه دولت قطر به وسیله ویدئو کنفرانس گفت وگو و گفتگو کرد.

در این گفت وگو که در ادامه رایزنی های دوجانبه و منطقه ای دو کشور اجرا شده، طرفین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین موضوعات مورد علاقه فیمابین در مورد افزایش همکاری های دوجانبه را مورد بحث و گفت وگو قرار داده و بر تداوم رایزنی ها تاکید کردند.

در این ارتباط ویدئویی همچنین موضوعات مرتبط با برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک مالی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذرادن تجربیات و توانمندی های خود در مقابله با ویروس کرونا مورد گفت وگو نهاده شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت که امروز به احتمال قوی ظریف مذاکرات ویدئو کنفرانسی با همتای قطری خواهد داشت و فردا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که درباره گزارش دبیرخانه سازمان در اجرای قطعنامه 2231 است عصر فردا شرکت و سخنرانی می نماید.

در سال جدید و در بحبوحه شیوع کرونا وزرای خارجه ایران و قطر در فروردین و اردیبهشت نیز به صورت تلفنی درباره اوضاع افغانستان گفت وگو نموده بودند. در این مدت رایزنی های تلفنی نیز بین حسن روحانی و امیر قطر برقرار بود.

ظریف در هفته ای که گذشت با همتایان عمانی و چینی به صورت ویدئو کنفرانس گفت وگو نموده بود.

وزیر خارجه چین چهارم تیر ماه در گفت وگوی ویدئویی با ظریف ضمن مخالفت پکن با تغییر مفاد برجام و قطعنامه 2231، توضیح داد: آمریکا حقی برای توسل به سازوکارهای پیش بینی شده در برجام را ندارد.(اینجا بخوانید)

ظریف نیز در گفت وگو با همتای چینی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط تجاری، پیشنهاد کرد تسهیلات ویژه ای برای سفر بازرگانان دو کشور در شرایط کرونایی فراهم گردد.

وزرای خارجه ایران و عمان نیز سوم تیر ماه به صورت ویدئو کنفرانس ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین اخیرا سفری به ترکیه و روسیه داشت و درباره مناسبات دوجانبه و به ویژه اوضاع سوریه با همتایان خود به رایزنی پرداخت. او در هفته ای که گذشت میزبان محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در تهران نیز بود.(اینجا بخوانید)

انتهای پایم/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1041

به "گفت وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف و همتای قطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف و همتای قطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید