لاتاری چیست و چطور میتونم توی اون ثبت نام کنم؟

به گزارش مجله استخدام جدید، در مقاله لاتاری چیست؟ ابتدا پاسخ روشنی به این سؤال خواهیم داد و سپس در مورد شرایط و مزایای ثبت نام لاتاری بحث می کنیم. در ادامه اطلاعات اضافه تری که دانستن آن ها خالی از لطف نیست را براتان مطرح می کنیم. در انتهای این مقاله می توانید سؤالات و ابهامات خود را درباره مقاله لاتاری چیست؟ مطرح نمایید؛ همراه ما باشید.

لاتاری چیست و چطور میتونم توی اون ثبت نام کنم؟

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ در واقع لاتاری یک نوع قرعه کشی است که وزارت امور خارجه آمریکا آن را برگزار می کند. برندگان این قرعه کشی که به طور سالانه برگزار می گردد می توانند با هزینه کمتر و راحت تر به آمریکا مهاجرت نمایند. افرادی که در این بخت آزمایی برنده می شوند می توانند پس از گذراندن مراحل مربوطه کارت اقامت دائم خود، که معرف به گرین کارت می باشد دریافت نمایند.

مطابق آمار منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا، تعداد 55 هزار نفر در سال می توانند در این قرعه کشی برنده باشند که از این آمار تعداد 5.500 نفر مختص به شهروندان ایرانی است. البته در سال گذشته این آمار 4.500 نفر بوده ولی برای لاتاری 2022 به دلیل حذف کشور بنگلادش، تعداد 1000 نفر به این آمار اضافه شد.

در برنامه لاتاری، شهروندان هر کشور که کمترین مهاجرت را از روش های دیگر به آمریکا داشته باشند، سهم بیشتری در آمار برندگان خواهند داشت.

روش های دیگری نیز مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری و پناهندگی وجود دارد که در حال حاضر به دلیل بعضی از سیاست های دولت آمریکا، مهاجرت از طریق این روش ها برای ایرانیان سخت و دردسر ساز است. در سال های اخیر دولت آقای ترامپ نیز تغییراتی در این سیاست ها اعمال کرده و کار را برای ایرانی ها مشکل تر ساخته. هم اکنون بهترین گزینه برای شهروندان ایرانی شرکت در قرعه کشی لاتاری می باشد.

حداقل شرایط مورد نیاز نام نویسی در لاتاری

افرادی که تصمیم دارند که در لاتاری آمریکا شرکت نمایند باید یک سری شرایط را داشته باشند، تا در صورتی برنده شدن در این قرعه کشی، بتوانند به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نمایند. از اساسی ترین شروط برای قبل و بعد از ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله یا داشتن گواهی 2 سال سابقه کار.
  • داشتن پاسپورت معتبر؛ در ثبت نام لاتاری باید شماره پاسپورت، اعتبار و کشور صادر نماینده را ارائه کنید.

مزایای گرین کارت آمریکا

علت نام گذاری این کارت به گرین کارت یا همان کارت سبز ، تنها سبز بودن این کارت است. افرادی که پیروز به دریافت این کارت می شوند می توانند به صورت دائمی در آمریکا اقامت داشته باشند. دارندگان این کارت مانند تمامی شهروندان آمریکایی می توانند به زندگی، کار و تحصیلات خود ادامه دهند. همچنین می توانند با شهروندان آمریکایی نیز ازدواج نمایند. تنها حقوقی که دارندگان گرین کارت از آن ها سلب شده، رای دادن است.

ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری سایت ها زیادی هستند که خدمات ثبت نام لاتاری را ارائه می دهند. یکی از بهترین و معتبر ترین سایت ها برای ثبت نام لاتاری، سایت برترمهاجر است. مجموعه برتر مهاجر با راه اندازی سامانه ای توانسته کار ثبت نام لاتاری را به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن در محیطی کاملا فارسی انجام دهد.

یکی از مواردی که باعث می گردد افراد شانس برنده شدن خود را از دست دهند، اشتباه وارد کردن اطلاعات است. اما اگر می خواهید این دغدغه را نداشته باشید، می توانید از سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر استفاده نمایید. مجموعه برترمهاجر با کادری مجرب تمامی اطلاعات شما را با حساسیت تمام بررسی و فرایند ثبت نام لاتاری را انجام می دهند.

چه مواردی برای ثبت نام لاتاری در سامانه برتر مهاجر نیاز است؟

  • پاسپورت
  • عکس مخصوص لاتاری

آدرس سامانه ثبت نام لاتاری برترمهاجر https://bartarmohajer.com/dv-lottery-register می باشد.

این سامانه هیچ نیازی به آموزش ندارد ولی برای راهنمایی افرادی که دقیق تر می خواهند ثبت نام خود را انجام دهند، می توانند مقاله آموزش ثبت نام لاتاری با برترمهاجر را مطالعه نمایند.

پس از اتمام فرایند ثبت نام لاتاری، کارشناسان برترمهاجر اطلاعات شما را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که نواقصی در اطلاعات خود داشته باشید، برای برطرف کردن آن با شما در تماس خواهند بود. پس از نهایی شدن فرایند ثبت نام برای شما کد پیگیری ارسال خواهد شد.

پس اتمام فرایند ثبت نام، باید منتظر باشید تا فرایند قرعه کشی اجرا شده و نتایج اعلام گردد. برای دریافت آخرین اخبار لاتاری با سایت برتر مهاجر همراه باشید.

به شایعات اهمیت ندهید

در دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ شایعاتی مبنی بر تحریم ایران در لاتاری بخش شده که هیچ منبع رسمی و موثقی ندارد. قوانین وضع شده در آمریکا قدرت بیشتری نسبت به بیانیه های آقای ترامپ دارد. بنابراین افرادی که قصد ثبت نام در لاتاری آمریکا را دارند می توانند به خیال آسوده این اقدام را انجام دهد.

آیا راهی برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری وجود دارد؟

بله! روشی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری تا دو برابر افزایش دهید. برای دو برابر شدن شانس تان باید متاهل باشد. افراد متاهل می توانند یک بار خود را به عنوان متقاضی اصلی، و همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به عنوان همراه نام نویسی نمایند. برای شانس بیشتر باید یک بار دیگر نیز همسر خود را به عنوان متقاضی اصلی، و خودتان و فرزندان زیر 21 سال خود را به عنوان همراه نام نویسی نمایید.

نکته مهم

یک از مواردی که در ثبت نام لاتاری 2022 از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن پاسپورت معتبر می باشد. تمامی افراد بالا 18 سال که تصمیم به شرکت در لاتاری دارند باید پاسپورت معتبر داشته باشند. از مهم ترین اطلاعات پاسپورت که در صورت اشتباه وارد کردن آن شانس برنده شدن تان باطل می کند، شماره پاسپورت، مدت اعتبار و کشور صادره آن است.

اگر پاسپورت ندارید می توانید به راحتی در یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس + 10 درخواست خود را اعلام نماید. پس از اعلام درخواستتان باید مدارک مربوطه را ارائه و هزینه های آن را پرداخت نمایید. بعد از طی کردن مراحل اداری آن می توانید پاسپورت خود را دریافت نمایید.

شهروندان کشور افغانستان که در ایران ساکن هستند نیز میتوانند با مراجعه به سفارت افغانستان درخواست پاسپورت نمایند.

بیشتر در مورد لاتاری بدانید

افراد زیادی در دنیا رویای مهاجرت به آمریکا دارند. برای مهاجرت به آمریکا باید مراحل پیچیده و زمان بری را پشت سر بگذارید. اما اگر فرد خوش شانسی باشید می توانید با شرکت کردن در لاتاری راه مهاجرت به آمریکا را به راحتی و کمترین زمان پشت سر بگذارید. از طرفی با برنده شدن در بخت آزمایی لاتاری می توانید در بسیاری از مخارج مهاجرت به این کشور صرفه جویی کنید. دولت آمریکا بنا به سیاست های خود برنامه لاتاری را در سال 1990 اجرایی کرد تا شهروندان کشور هایی که شانس کمتری برای مهاجرت به آمریکا دارند به بتوانند به راحتی این قاره سفر نمایند. سالیانه افراد زیادی شانس خود را برای این مدل مهاجرت به آمریکا امتحان می نمایند.

دلیل برگزاری قرعه کشی لاتاری

هدف دولت آمریکا از برگزاری قرعه کشی لاتاری، حفظ تعادل نژادی در این قاره است. به این معنی تمامی نژادها دنیا به طور برابر در این قاره زندگی نمایند. به همین دلیل قرعه کشی لاتاری، برای شهروندان کشور هایی که بیشترین مهاجرت را به آمریکا دارند، برگزار نمی گردد.

هر ساله مشاوره امنیت ملی آمریکا تعیین می کند که کدام کشور اجازه شرکت در لاتاری آمریکا را دارند. مبنای این مجوز آمار مهاجرت کشور ها در 5 سال گذشته است. کشور هایی که در 5 سال گذشته بیشتر از 50 هزار مهاجر به آمریکا داشته باشند نمی توانند در لاتاری آمریکا شرکت نمایند.

سوالات متداول لاتاری گرین کارت آمریکا

آیا لاتاری برای ایران تحریم است؟

خیر! تحریم ها علیه ایران مربوط به مسائل اقتصادی است و هیچ ربطی به مسائل مهاجرتی ندارد و حتی بن ترامپ دارای معافیت هایی هست که خیلی از ایرانی ها از آن استفاده مینمایند

تبعه کشورهای دیگر که در ایران زندگی می نمایند می توانند در لاتاری شرکت نمایند؟

بله! اگر کشور شان در لیست کشور ها مجاز باشد، می توانند از طریق پاسپورت کشور خود اقدام نمایند.

زمان ثبت نام لاتاری چه تاریخی است؟

مهلت نام نویسی در لاتاری حدودا 33 روز است که از تاریخ 12 شروع و تا تاریخ 15 آبان ادامه دارد. البته این تاریخ ممکن است تغییر کند ولی به طور حدودی در این مدت زمان قرار گرفته است.

نتایج لاتاری چه تاریخی اعلام می گردد؟

حدودا اواسط اردیبهشت ماه هر سال

هنگام ثبت نام باید اطاعات فارسی باشد یا انگلیسی؟

هم می توانید فارسی وارد کنید و هم انگلیسی. اما پیشنهاد ما این است که اطلاعات انگلیسی و از روی پاسپورت وارد گردد تا برای ثبت نام لاتاری به مشکل بر نخورید.

برای مطالعه بیشتر و دقیق تر سوالات متداول برای لاتاری می توانید به وب سایت برترمهاجر مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس مجموعه برترمهاجر

اینستاگرام : bartarmohajer

تلگرام : bartarmohajer

پشتیبانی تلگرام و واتساپ : 09123458035

شماره تماس : 02177500359

2121

منبع: چمدان
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1112

به "لاتاری چیست و چطور میتونم توی اون ثبت نام کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاتاری چیست و چطور میتونم توی اون ثبت نام کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید