لبنان، دیدار حریری با عون ، تاکید حزب الله بر اهمیت تشکیل سریع دولت

به گزارش مجله استخدام جدید، همزمان با دیدار حریری با میشل عون، جنبش حزب الله بر ضرورت تشکیل سریع دولت لبنان تاکید نمود.

لبنان، دیدار حریری با عون ، تاکید حزب الله بر اهمیت تشکیل سریع دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت ریاست جمهوری لبنان، سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان پنجشنبه شب با میشل عون رئیس جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا واقع در شرق بیروت دیدار کرد.

حریری بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: برای رایزنی و گفت وگو با جناب رئیس جمهور به کاخ ریاست جمهوری آمدم و رایزنی هایم را با دیگر گروههای سیاسی لبنانی تکمیل خواهیم کرد.

به همین دلیل، رئیس جمهور لبنان امروز با شمار دیگری از سیاستمداران لبنانی دیدار کرد.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز به نوبه خود به گفت وگو و رایزنی با شمار دیگری از مسئولان و سیاستمداران لبنانی برای رسیدگی به اوضاع لبنان ملاقات کرد.

تاکید شیخ نعیم قاسم بر اهمیت تشکیل سریع دولت

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز امروز در سخنانی ابراز امیدواری کرد که گام های مربوط به مامور کردن (فرد مورد نظر) برای تشکیل دولت و نیز تشکیل آن طولانی نگردد تا باعث وقت کشی و تاثیر منفی بر مردم نگردد.

وی توضیح داد: ما برای تسریع در تشکیل دولت و بهره برداری از تجربیات گذشته برای گام برداشتن به جلو کوشش می کنیم.

شیخ نعیم قاسم بار دیگر خواسته های مالی و اجتماعی تظاهرات نمایندگان را تایید کرد، اما درعین حال درخصوص کسانی که می خواهند تظاهرات آنها را برای منافع خود به سرقت برده و از جهت خودش خارج کند، هشدار داد.

معاون دبیرکل حزب الله سپس این سوال را بیان کرد که چرا تا امروز کمیته ای مرکزی به عنوان سخنگوی این تحرکات وجود ندارد؟ زیرا اگر کمیته مرکزی معین گردد، معلوم خواهد شد که اعضای آن چه کسانی هستند و در این صورت ورود نفوذی ها به آن سخت خواهد بود و نخواهند توانست به طور پنهانی کار نمایند، اما اگر تحرکات بدون رهبری معین و اعلام شده ای باشد، در این صورت، افراد پشت پرده باقی می مانند و بدون دغدغه ای، هرکاری می خواهند می نمایند و بدون شناسایی شدن، دست به فتنه انگیزی می زنند.

وی از جنبش مردمی اصیل لبنان خواست تا یک رهبری معین را مشخص کند تا با مردم صحبت نموده و خواسته های آنها را در چارچوب حقوق و حد و مرزها مطرح و بر دولت نظارت و از آن سوال نموده و بازخواست کند و دستاوردها را ببیند و همه تحولات را دنبال کند و مردم را درخصوص چگونگی تحقق مطالبات اجتماعی و سیاسی همراهی کند.

شیخ نعیم قاسم بر لزوم تسریع در تشکیل دولت و کوشش برای تجربه اندوزی از مسائل و کوتاهی گذشته به منظور گام برداشتن به جلو تاکید نمود و گفت: امیدواریم که گامهای مامور کردن (فرد مورد نظر) برای تشکیل دولت و تشکیل آن زیاد به تاخیر نیفتد، زیرا زمان تلف خواهد شد و هر اندازه این زمان طولانی تر گردد، آثار و پیامدهای منفی آن بر مردم بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 564

به "لبنان، دیدار حریری با عون ، تاکید حزب الله بر اهمیت تشکیل سریع دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، دیدار حریری با عون ، تاکید حزب الله بر اهمیت تشکیل سریع دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید