عون: سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری یاری کند

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس جمهوری لبنان در جریان ملاقات با معاون دبیرکل سازمان ملل خواهان بازگرداندن آوارگان سوری مقیم لبنان به کشورشان شد.

عون: سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری یاری کند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان ملاقات با میمونه محمد شریف، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان ملل متحد در بیروت از جامعه بین الملل خواست که برای بازگرداندن آوارگان سوری ساکن لبنان به روستاها و شهرهایشان کوشش کند.

عون گفت: تداوم میزبانی از این تعداد آواره سوری غیرممکن است و جامعه بین الملل و سازمان ملل باید برای بازگرداندنشان به ویژه کسانی که روستاهایشان امن شده کوشش نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: یاری هایی که لبنان درپی خسارت های وارد شده در نتیجه انفجار بندر بیروت و شیوع کرونا دریافت نموده کافی نبوده است و کوچ سوری ها هم در دوران جنگ این کشور شدت گرفت.

عون ادامه داد: تعداد آوارگان سوری در لبنان به یک میلیون و 800 هزار تن رسیده است و این مسئله برای لبنان 45 میلیارد دلار هزینه و پیامدهای منفی برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

عون به این مقام سازمان ملل گفت که لبنان منتظر حمایت نهادهای مختلف سازمان ملل و کشورهای برادر و دوست است تا بتواند از بحرانی که چندین ماه گریبانگیر این کشور شده است، خارج گردد.

در مقابل شریف هم ضمن ابراز همبستگی با بیروت و ملت لبنان بر تداوم کوشش برای ارائه تمامی یاری های ممکن به لبنان برای عبور از شرایط سخت کنونی تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1795

به "عون: سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عون: سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید