لولۀ فلزی خریداری شده از بازار کهنه فروش ها، یک سلاح 600 ساله از آب عایدی!

به گزارش مجله استخدام جدید، یک استوانۀ فلزی با دهانۀ شیپورمانند که در بازار کهنه فروش ها به قیمت کمتر از 20 دلار خریداری شده بود، یک توپ دستی قرون وسطایی با قدمت حدودا 600 ساله از آب عایدی. این لولۀ برنزی 17 سانتیمتر طول و 4 سانتیمتر عرض دارد؛ قطر داخلی لوله نیز 1.7 سانتیمتر است.

لولۀ فلزی خریداری شده از بازار کهنه فروش ها، یک سلاح 600 ساله از آب عایدی!

به گزارش فرادید؛ چارلز هنسن، صاحب حراجی هنسن که این توپ در آنجا به حراج گذاشته شده می گوید: این واقعا یافته ای قابل ملاحظه است. این توپ در اصل روی یک دستۀ چوبی سوار می شده و یک کیسۀ باروت و یک سمبه نیز داشته است.

کسی که حالا این توپ را به حراج گذاشته، آن را در یک بازار کهنه فروشی در هرتفوردشایر انگلستان خریداری کرد. او این وسیله را به عنوان یک شیء دکوری جالب برای تزئین محوطۀ باغ خودش تشخیص داده بود. اما مدتی بعد یکی از مسئولان حراجی هنسن از باغ بازدید کرد و متوجه شد که این لولۀ فلزی در واقع یک جنگ افزار قدیمی است که بین سال های 1400 تا 1450 میلادی در اروپا ساخته شده است.

(نمونه ای از یک توپ دستی کامل با دستۀ چوبی؛ موزۀ نظامی پاریس)

اولین سلاح هایی که با باروت کار می کردند در قرن دوازدهم ساخته شدند که شامل انواعی از بمب های دستی بودند. اما ساخت اولین نمونه ها از توپ های دستی به اواخر قرن سیزدهم برمی شود. این توپ ها تا قرن شانزدهم که اولین تفنگ های فتیله ای ساخته شدند همچنان کاربرد داشتند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2307

به "لولۀ فلزی خریداری شده از بازار کهنه فروش ها، یک سلاح 600 ساله از آب عایدی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "لولۀ فلزی خریداری شده از بازار کهنه فروش ها، یک سلاح 600 ساله از آب عایدی!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لولۀ فلزی خریداری شده از بازار کهنه فروش ها، یک سلاح 600 ساله از آب عایدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید