محبوب ترین ابرقهرمان های سینمایی جهان

به گزارش مجله استخدام جدید، مخاطبان سینما ذائقه های متغیری دارند و این موضوع در سال های گذشته با نمایش فیلم های ابرقهرمانی متفاوت ثابت شده است.

محبوب ترین ابرقهرمان های سینمایی جهان

به گزارش خبرنگار ، در قرن بیست و یکم ابرقهرمان ها در فرهنگ عام و سینما ها حکمرانی می نمایند. هر سال با انتشار فیلم و برنامه های تلویزیونی متفاوت، به نسبت اینکه چقدر خوب به داستان آن ها پرداخته شده باشد و چگونه به مسائل و حساسیت های حال حاضر مرتبط شوند، عنوان های ابرقهرمانی در میان مخاطبان سراسر جهان محبوبیت رو به افزایشی دارند.

از سال 2000 حداقل یک ابرقهرمان یا یک تیم ابرقهرمانی در سینما ها حضور و تأثیر زیادی داشته اند. اسکرین رنت در گزارشی به محبوب ترین ابرقهرمان ها از سال 2000 می پردازد که با مردان ایکس شروع شد.

2000 - مردان ایکس

مجموعه های مردان ایکس در طول دهه 1990 با یک انیمیشن سریالی در تلویزیون ها حضور داشتند. بعد از ساخت فیلم سینمایی مردان ایکس توسط برایان سینگر این ابرقهرمان های مارولی محبوب ترین قهرمان های جهان شدند. با گذشت 20 سال هنوز برای طرفداران آن فراموش کردن بازیگران این فیلم سخت است.

2001- سوپرمن

بعد از پیروزیت مردان ایکس، چراغ سبز به چندین فیلم ابرقهرمانی نشان داده شد، اما هنوز برای به پیروزیت رسیدن آن ها زود بود. در این زمان سریال ابرقهرمانی اسمالویل با الهام از شخصیت سوپرمن پیروزیت زیادی کسب کرد. پخش این سریال تا سال 2011 ادامه داشت.

2002- مرد عنکبوتی

روایت سه گانه سم رامی از مرد عنبکوتی در سال 2002 خیلی زود پیتر پارکر را به محبوب ترین و سود آور ترین شخصیت سینمایی در هالیوود تبدیل کرد. سال های زیادی در این لیست هستند که محبوبیت ابرقهرمان ها بین شخصیت ها متفاوت باشد، اما در سال 2002 هیچکس به غیر از مرد عنکبوتی به ابرقهرمان دیگری علاقه مند نبود.

مردان ایکس- 2003

بعد از پیروزیت گیشه ای اولین قسمت از این مجموعه سینمایی، تمامی تیم سازنده اولین قسمت برای ساخت دنباله آن گرد هم آمدند. بعد اکران این فیلم در سال 2003 دوباره این گروه تبدیل به محبوبترین ابرقهرمان ها در جهان شدند.

مرد عنکبوتی - 2004

زن گربه ای، پسر جهنمی و مجازاتگر عنوان هایی بودند که برای دستیابی به محبوبیت کوشش کردند، اما در واقع برای فیلم مرد عنکبوتی 2 به کارگردانی سم رامی هیچ رقیبی نبود. دوباره پیتر پارکر رقابت محبوب ترین ابرقهرمان سال را برد و یکی از پیروز ترین فیلم های جهانی مارول را رقم زد.

حتی تا امروز، فیلم سینمایی مرد عنکبوتی 2 همچنان با امتیاز 93 بیشترین امتیاز را در بین فیلم هایی با شخصیت مرد عنکبوتی کسب نموده است.

2005- بتمن

در سال 2005 فیلم سینمایی کنستانتین فراتر از انتظار ها بود، اما بتمن با تمام قدرت با فیلم بتمن شروع می نماید به کارگردانی کریستوفر نولان و نقش آفرینی کریستین بیل به سینما ها باز می گردد. در حدود ده سال پس از شکست فیلم بتمن و رابین، بتمن شروع می نماید داستان بروس وین را به یک سه گانه بزرگ تبدیل کرد.

2006 - سوپرمن

این شخصیت در سال 2006 با فیلم بازگشت سوپرمن منتشر شد که در واقع پنجمین فیلم از این شخصیت بود. تا سال 2006 به مدت 20 سال هیچ فیلم مستقلی از این شخصیت ساخته نشده بود. از این شخصیت در سال 2013 یک فیلم مستقل و در سال 2016 هم یک فیلم مشترک با شخصیت بتمن ساخته شد.

2007- مرد عنکبوتی

بعد از دو فیلم پیروز مرد عنکبوتی، سم رامی با مرد عنکبوتی 3 سه گانه خود را تکمیل کرد که البته همانند قسمت های قبلی مورد نظرات مثبت واقع نشد. البته فروش خوب این فیلم و رضایت تعداد زیادی از طرفداران که این شخصیت را دوباره محبوب کرد نباید نادیده گرفت.

2008 -بتمن

در سال 2008 فیلم سینمایی مرد آهنی به کارگردانی جان فاورو اکران شد و شروعی بر جهانی مارول بود، اما شخصیت مرد آهنی ابرقهرمان محبوب سال نبود. در آن سال همه چیز در دست شخیصت بتمن بود چرا که فیلم شوالیه تاریکی با حضور هیث لجر به عنوان شخصیت جوکر بسیار محبوب شده بود.

2009- نگهبانان

در سال 2009 جهانی مارول کار خود را شروع نموده بود و شوالیه تاریکی هم در اسکار پیروز بود. شخصیت های جدید فیلم سینمایی نگهبابان محبوبیت زیادی پیدا نموده بودند و این موضوع نشان داد تا زمانی که شخصیت ها خوب باشند مخاطبان با جدید بودن آن ها مسئله ای ندارند.

2010- مرد آهنی

در سال 2010 با انتشار فیلم سینمایی مرد آهنی 2، تمامی مخاطبان فیلم های ابرقهرمانی به سوی شخصیت تونی استارک یا همان مرد آهنی جذب شدند. همزمان با این فیلم بود که مارول به فکر ساختن فیلم هایی با ترکیب شخصیت ها مثل انتقام جویان افتاد.

2011 - کاپیتان آمریکا

در سال 2011، فیلم سینمایی فانوس سبز با نقش آفرینی رایان رینولدز از جهانی دی سی و علاوه بر آن یک فیلم سینمایی دیگر از مردان ایکس منتشر شده بود، اما مارول با شخصیت های ثور و کاپیتان جهانی سینمایی خود را محبوب تر کرد. محتوای فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا آن را از فیلم شخصیت ثور برتر می نماید.

2012 - انتقام جویان

در این سال چندین فیلم ابرقهرمانی خوب مثل تاریخچه اکران شد، نولان با شوالیه تاریکی تاریکی بر میخیزد به سه گانه خود سرانجام داد و مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم اکران شد، اما وقتی صحبت از محبوبیت جهانی می گردد هیچکدام از آن ها به محبوبیت انتقام جویان نرسیدند.

2013- سوپر من

کمپانی مارول در 2013 به ساخت فیلم های جدید خود مشغول بود، اما دی سی در حال نمایش جهانی ابرقهرمانی خود بود. فیلم مرد پولادین در این سال اکران شد که استقبال مخاطبان دوباره سوپرمن را به یک شخصیت هیجان انگیز تبدیل کرد.

2014 - محافظان کهکشان

در سالی با حضور فیلم های مشهوری مثل کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی، و مردان ایکس، شخصیت های فیلم محافظان کهکشان در سراسر جهان محبوب شده بودند. اکران این فیلم با کارگردانی جیمز گان در سال 2014 ریسک بزرگی بود که البته جواب خوبی به مارول داد.

2015- انتقام جویان

دردویل و جسیکا جونز توجه های زیادی را به خود جلب نموده بودند، اما هیچ قهرمانی به اندازه گروه انتقام جویان شهرت را از رقبا ندزدیده بود. در انتقام جویان:عصر اولتران شاهد حضور و گسترش تعداد ابرقهرمان ها بودیم.

2016- ددپول

چه کسی فکرش را می کرد یک فیلم رده سنی بزرگسال در حالی که فیلم هایی از مارول و دی سی اکران شده بودند مشهورترین شخصیت ابرقهرمانی گردد. در آن سال فیلم های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و بتمن علیه سوپر من اکران شده بود، اما در نهایت ددپول به یک پدیده در سینما های جهانی تبدیل شد.

2017 - زن شگفت انکیز

فیلم های لوگان، لیگ عدالت، و مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه در این با یکدگیر رقابت داشتند، اما شکی نیست که زن شگفت انگیز در این رقابت پیروز بود و به عنوان یک شخصیت ابرقهرمانی زن برای اولین بار این رخ داد.

2018- پلنگ سیاه

البته فیلم های ابرقهرمانی دیگری ممکن است در سال 2018 فروش بیشتری داشته باشند، اما محبوبیت شخصیت های فیلم سینمایی پلنگ سیاه غیر قابل انکار است. این فیلم حتی نامزد اسکار بهترین فیلم نیز شد تا دلیل محکمی برای محبوبیت خود داشته باشد.

2019- انتقام جویان

فیلمی که به پروژه های یک دهه مارول سرانجام داد، انتقام جویان: سرانجام بازی بود و رقیب چندان بزرگی هم نداشت. البته فیلم سینمایی جوکر هم که به صورت مستقل ساخته شده بود بسیار محبوب شد، اما نه به آن اندازه که جای پرفروش ترین فیلم تاریخ را بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 765

به "محبوب ترین ابرقهرمان های سینمایی جهان" امتیاز دهید

13 کاربر به "محبوب ترین ابرقهرمان های سینمایی جهان" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین ابرقهرمان های سینمایی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید