ممانعت از عرضه Black Myth Wukong روی ایکس باکس به خاطر ضعف سخت افزاری نیست

به گزارش مجله استخدام جدید، در این چند ماه اخیر شما هر مجله خبری بازی را که دنبال کنید عکسی از یک میمون را در آن مشاهده خواهید کرد، اما این بازی روی کنسول های ایکس باکس عرضه نشده است. استودیوی چینی گیم ساینس خرداد ماه سال جاری و پس از مدت ها صحبت از عرضه بازی Black Myth Wukong ناگهان اطلاع داد که این بازی قرار نیست روی ایکس باکس عرضه گردد؛ اتفاقی که بسیاری از هواداران انتظار آن را نداشتند. از چپ و راست شنیدیم که علت این اتفاق، آماده نبودن بازی برای عرضه روی کنسول های ایکس باکس و ضعف سخت افزاری است، اما مایکروسافت اخیرا گفته که هیچ مسئله ای از لحاظ فنی برای عرضه بازی Black Myth Wu Kong روی کنسول های ایکس باکس وجود ندارد.

ممانعت از عرضه Black Myth Wukong روی ایکس باکس به خاطر ضعف سخت افزاری نیست

زمانی که عرضه بازی Black Myth Wukong به شکل ناگهانی روی ایکس باکس لغو شد، و در مقابل هم نسخه پلی استیشن 5 آن همانطور که برنامه ریزی شده بود، به عرضه رسید، گزارش های مختلفی از گوشه و کنار شنیدیم. یک گزارش می گفت که سونی به شرکت گیم ساینس پول داده است تا نسخه ایکس باکس را لغو نمایند، یک گزارش دیگر می گفت که کنسول ایکس باکس سری اس و ضعف سخت افزاری آن مانع از عرضه بازی شده است و یک گزارش دیگر می گفت که بازی روی ایکس باکس باگ داشته و مایکروسافت تا حل مسائل فنی اجازه عرضه آن را نداده است.

پس از ماه ها برآورد، بالاخره یک حرف رسمی از یک جهت شنیده ایم. سخنگوی ایکس باکس به خبرگزاری فوربز گفته است که آن ها در حال مذاکره با استودیوی بازی سازی گیم ساینس هستند تا بازی هر چه سریعتر برای عرضه روی ایکس باکس آماده گردد: همانطور که گفته بودیم، ما برای عرضه Black Myth Wu Kong روی کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس بسیار هیجان زده هستیم و و در حال کار بار گیم ساینس هستیم تا بازی را به پلتفرم های خود بیاوریم.

درباره اینکه آیا سونی پول به گیم ساینس پول داده است یا مسائل ریشه فنی دارند، سخنگوی مایکروسافت ادامه داده که: ترجیح می دهیم تا درباره قراردادهای همکارانمان با دیگر پلتفرم ها صحبت نکنیم، ولی این را تایید می کنیم که تاخیر در عرضه نسخه ایکس باکس Black Myth Wukong به خاطر ضعف سخت افزاری نیست و گزارش های اخیر در این باره درست نیستند.

شرکت بازی سازی گیم ساینس خرداد ماه درباره تاخیر در عرضه بازی گفته بود: ما در حال حاضر مشغول بهینه سازی بازی روی ایکس باکس سری ایکس و اس هستیم تا به بازی به استانداردهای کیفی ما برسد، در نتیجه شاهد عرضه همزمان این نسخه با دیگر پلتفرم ها نخواهیم بود.

در ادامه این پیام آماده بود که به محض رسیدن بازی به کیفیت مد نظر آن ها روی ایکس باکس، تاریخ عرضه نوش را اعلام خواهند کرد.

پس از اعلام این خبر، گزارشی مبنی بر مسائل فنی Black Myth Wu Kong روی ایکس باکس منتشر شده که بازی مشکل مدیریت حافظه دارد و نمی تواند حافظه را خالی کند (Memory Leak) که منجر به کرش کردن و افت کیفیت بازی پس از مدتی کوتاه می گردد.

گیمرهای کنسول ایکس باکس می توانند حداقل امیدوار باشند تا نسخه ای کامل تر از بازی را دریافت نمایند، چون به نظر می رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه یک بسته الحاقی بزرگ برای Black Myth Wu Kong خواهیم بود.

طبق چیزی که ژورنالیست های چینی اعلام کردند، شرکت Game Science میخواهد تا بسته الحاقی بازی بلک میث ووکانگ را در اوایل سال 2025 میلادی عرضه بکند. تاریخ عرضه این بسته الحاقی با سال نوی چینی هم یکسان خواهد شد و در نتیجه توجه بیشتری به سمت آن جلب خواهد شد.

طبق چیزی که این ژورنالیست گفته، بسته الحاقی بازی بلک میث ووکانگ به احتمال زیاد در این تاریخ عرضه خواهد شد. با این حال امکان دارد که برنامه شرکت سازنده تغییر نموده و به طور ناگهانی تصمیم بگیرد که تاریخ عرضه را به عقب بیاندازد. بحث اصلی اینجاست که هیچوقت نمی توان در خصوص تاریخ دقیق عرضه یک چیزی در دنیای گیمینگ نظر داد و در نتیجه باید با آمار و احتمال صحبت کرد.

بسته الحاقی بازی بلک میث هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است ولی طبق چیزی که اعلام شده این بسته الحاقی در حال ساخت است. شرکت سازنده از همان ابتدای عرضه بازی برای این بسته الحاقی برنامه داشته و در نتیجه در کنار توسعه بازی به فکر عرضه این بسته الحاقی هم بوده است.

نکته جالب آمار فروش بازی بلک میث است که واقعاً چشمگیر است. بازی بلک میث ووکانگ از زمان عرضه تا الان حدود 20 میلیون نسخه فروش داشته است که این 20 میلیون باعث شده که این بازی نزدیک به 800 میلیون دلار فروش داشته باشد. از طرفی با توجه به اینکه بودجه ساخت این بازی نزدیک به 70 میلیون دلار بوده است، شرکت سازنده سود بسیار زیادی نموده و تبدیل به یکی از شرکت های ثروتمند دنیای گیمینگ شده است.

بازی بلک میث ووکانگ یکی از سریع ترین بازی ها در زمینه فروش بوده و کمی با بازی هایی مثل جی تی ای 5 (GTA V) و کال او دیوتی مدرن وارفر 2 (Call of Duty: Modern Warfare 2) فاصله دارد. پیروزیت این بازی نمونه چیزی است که یک ایده جالب و مهیج در دنیای گیمینگ به شدت مورد استقبال قرار گرفته و همینطور اینکه دنیای امروزی بازی ها به شدت محتاج یک تجربه نو است.

عرضه بازی بلک میث ووکانگ هم بدون مسائل خود نبود. نسخه ایکس باکس این بازی هنوز عرضه نشده و علت این تأخیر هم مسائلی است که قسمت کنترل کیفیت به این نسخه از بازی وارد نموده است. با توجه به اینکه بلک میث پیروزیت زیادی بدست آورده و این پیروزیت بدون احتساب پلتفرم ایکس باکس بوده، اگر برای کنسول های ایکس باکس هم عرضه گردد، قطعاً در آمد بیشتری برای شرکت سازنده خواهد داشت.

پیروزیت بازی بلک میث تا حدی هم به جامعه چین بستگی داشت. گیمرهای چینی به شدت از این بازی استقبال کردند و با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی دارند، پیروزیت این بازی به نوعی از زمان معرفی تضمین شده بود. با این حال این گیمرها نیز انتظارات زیادی دارند که بازی بلک میث آن ها را برآورده نموده و به همین علت است که توانسته پیروز عمل بکند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1403 بروزرسانی: 1 مهر 1403 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2371

به "ممانعت از عرضه Black Myth Wukong روی ایکس باکس به خاطر ضعف سخت افزاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت از عرضه Black Myth Wukong روی ایکس باکس به خاطر ضعف سخت افزاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید