میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می دهد

به گزارش مجله استخدام جدید، مطالعه جدید نشان می دهد سالمندانی که به طورمنظم گروهی از آنتی اکسیدان ها موسوم به فلاوونول ها را مصرف می نمایند با کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر روبرو هستند.

میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می دهد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، این ترکیب آنتی اکسیدانی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارند و غنی ترین آنها شامل سبزیجات برگ پهن مثل کلم، اسفناج و بروکلی، سیب و چای هستند.

محققان دانشگاه راش شیکاگو دریافتند در بین بالغ بر 900 فرد مسن که به مدت 6 سال تحت نظر بودند، یک پنجم آنها با بیشترین میزان مصرف فلاوونول 48 درصد کمتر با احتمال ابتلاء به آلزایمر روبرو بودند.

محققان تاکید می نمایند رژیم غذایی سالم شامل مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به حفظ فرایند پیری مغز یاری می نمایند.

فلاوونول ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل نموده و با التهاب مقابله می نمایند. محققان در مطالعات آزمایشگاهی بر روی موش های مبتلا به آلزایمر دریافتند فلاوونول ها می توانند مانع از تشکیل رسوبات پروتئینی غیرعادی در مغز شوند و حافظه و توانایی های یادگیری بهبود یابد.

محققان در این مطالعه از شرکت نمایندگان در خصوص رژیم غذایی، عادات سبک زندگی و سابقه پزشکی شأن سوال پرسیدند. هر سال شرکت نمایندگان تحت ارزیابی های نورولوژیکی قرار می گرفتند تا علائم و نشانه های زوال عقل در آنها را بیابند.

افراد عمدتاً فلاوونول های شأن را از کلم، اسفناج، بروکلی، سیب، گلابی، لوبیا، گوجه، چای، و روغن زیتون دریافت می کردند.

محققان فاکتورهای دیگری را در کاهش ریسک ابتلاء به زوال عقل نظیر رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، فعالیت فیزیکی، و انجام فعالیت های چالش برانگیز ذهنی مؤثر می دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 778

به "میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید