هیات طالبان راهی پاکستان شد

به گزارش مجله استخدام جدید، منابع رسمی پاکستان با اشاره به دور جدید کوشش های این کشور برای یاری به پیشبرد فرایند صلح افغانستان، از عزیمت یک هیات بلندپایه گروه طالبان از دوحه به مقصد اسلام آباد خبر دادند.

هیات طالبان راهی پاکستان شد

منابع رسمی پاکستان و گروه طالبان شروع سفر رسمی نمایندگان ارشد طالبان به اسلام آباد را تایید کردند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر بیان کرد: هیات بلندپایه طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه دوحه را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

براساس این گزارش، این دومین سفر رسمی هیات طالبان به پاکستان به شمار می رود. بازدید فعلی به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان صورت گرفته و قرار است اعضای طالبان با مقام های ارشد کشور میزبان ملاقات نمایند.

رایزنی درباره پیشبرد فرآیند صلح افغانستان، آنالیز تحولات جاری و شرایط پناهجویان افغان، مناسبات تجاری دو کشور و تسهیل رفت و آمد مردم از مهم ترین دستور کار طرفین عنوان شده است.

پیشبرد صلح افغانستان

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر این کشور در امور افغانستان قرار است کوشش های دولت اسلام آباد برای یاری به پیشبرد صلح افغانستان را با گروه طالبان مطرح کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر بیان کرد: شرایط شیوع کرونا سبب توقف سفرهای گروه طالبان به کشورهای همسایه و منطقه شده بود اما این فرایند دوباره فعال شده و در آینده سفرهای دیگری نیز به این کشورها انجام خواهد شد.

نخستین سفر رسمی گروه طالبان به پاکستان 11 مهرماه سال گذشته صورت گرفت. در جریان این بازدید هیات 12 نفره گروه طالبان در اسلام آباد با وزیر خارجه و رییس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی اس آی) ملاقات کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1225

به "هیات طالبان راهی پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات طالبان راهی پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید