واکسیناسیون همگانی در ایران با کدام واکسن ها انجام می گردد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، فرایند واکسیناسیون همگانی به زودی در ایران با واکسن های مختلف شروع می گردد.

واکسیناسیون همگانی در ایران با کدام واکسن ها انجام می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، بخشی از واکسن هایی که در فرایند واکسیناسیون همگانی به عموم مردم تزریق خواهد شد داخلی و بخش دیگری از آنها وارداتی هستند.

نمونه های خارجی

اسپوتنیک وی روسیه - به تازگی نوع تک دوز آن در روسیه ساخته شده است اما آنچه که در ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت در دوز باید تزریق گردد.

سینوفارم چین - هفته گذشته بود که سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را صادر کرد. این نوع واکسن در واقع یک ویروس کشته شده است که در قالب واکسن تزریق می گردد.

آسترازنکای کره جنوبی - این واکسن کره ای از سبد کوواکسن وارد ایران شده است.

بهارات هند - واکسن کوواکسین هند که توسط موسسه بهارات بیوتک فراوری شده است. واکسن کوواکسین بر اساس نوع غیرفعال کرونا ویروس ساخته شده است؛ در این نوع واکسن از ویروس ضعیف شده یا غیرفعال استفاده می گردد که بسیاری از واکسن هایی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند از این نوع هستند. پژوهشگران برای توسعه کواکسین ویروس غیر فعالSARS-Cov-2 را در آزمایشگاه ICMR ایزوله کردند.

نمونه های داخلی

آزمایشات بالینی واکسن کووایران برکت اجرا شده است. در این نوع واکسن که شباهت به بعضی نمونه های خارجی نظیر سینوفارم و یا بهارات دارد از نوع ویروس غیرفعال و یا به اصطلاح کشته شده استفاده شده است.

کوو پارس رازی، واکسن مشترک ایران و کوبا، واکسن فخرا و چند شرکت دانش بنیان دیگر در کشور در حال طی کردن مراحل مطالعاتی خود هستند و از ماه آینده واکسیناسیون تعدادی از انبوهی از مردم از طریق آن ها شروع می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1679

به "واکسیناسیون همگانی در ایران با کدام واکسن ها انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون همگانی در ایران با کدام واکسن ها انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید