وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی پیرامون حقوق بشر گفتگو کردند

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در یک تماس تلفنی با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در مورد اهمیت پیشرفت عربستان در حوزه حقوق بشر با وی مصاحبه کرد.

وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی پیرامون حقوق بشر گفتگو کردند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه ای که متعاقب این مصاحبهی تلفنی منتشر شد، گفت که وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش های مشترک واشنگتن-ریاض برای تقویت مواضع دفاعی سعودی با یکدیگر بحث و مصاحبه کردند.

گفتنی است، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) برای نخستین بار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بطور تلفنی مصاحبه کرد.

این مصاحبهی تلفنی احتمالاً یکی از گام های نهایی دولت آمریکا در آستانه انتشار گزارشی است که قرار است از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده پیرامون ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست منتشر شود.

کاخ سفید درباره این مصاحبهی تلفنی مدعی شد که جو بایدن در مصاحبهی خود با ملک سلمان یکبار دیگر اهمیتی که ایالات متحده برای حقوق بشر جهانی و حاکمیت قانون قائل است را تصدیق کرد.

بایدن و ملک سلمان همچنین پیرامون شرایط یمن و تعهد آمریکا نسبت به ارائه کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود در برابر حملات ادعایی از سوی گروه های وابسته به ایران بحث و مصاحبه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1548

به "وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی پیرامون حقوق بشر گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی پیرامون حقوق بشر گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید