خبرنگاران انصارالله یمن تحریم آمریکا را اقدام تروریستی خواند

به گزارش مجله استخدام جدید، تهران - خبرنگاران- محمد علی الحوثی مقام ارشد انصارالله یمن پنجشنبه شب در واکنش به تحریم بعضی از مقام های دولت نجات ملی این کشور توسط آمریکا، این اقدام را تروریستی خواند.

خبرنگاران انصارالله یمن تحریم آمریکا را اقدام تروریستی خواند

به گزارش خبرنگاران عضو شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: تحریم آمریکا که خود سرکرده تجاوزگری و حمله به مردم یمن است، محکوم و یک اقدام غیر قانونی است.

وی اضافه نمود: هیچ قانونی وجود ندارد که به آمریکا اجازه دهد دیگران را تحریم کند.

الحوثی ادامه داد: اقدام آمریکا برای قرادادن کشورها در فهرست تحریم، دلیل دیگری است بر اینکه ایالات متحده نظام جهانی را که شورای امنیت نماینده آن است، به رسمیت نمی شناسد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تحریم های واشنگتن را تروریسم آمریکایی خواند.

خزانه داری آمریکا شامگاه پنجشنبه پنج نفر مرتبط با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی انصارالله یمن را تحریم کرد.

انصارالله 31 آگوست سال گذشته میلادی، دستگاه امنیت ملی و آژانس مرکزی امنیت سیاسی در مناطق تحت کنترل خود را در واحد جدید اطلاعاتی به نام دستگاه امنیتی و اطلاعاتی ادغام کرد.

پیش از این نیزضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن از واشنگتن به عنوان مادر تروریسم یاد کرد.

تحریم آمریکا پس از آن روی می دهد که نشریه آمریکایی فارن پالیسی به تازگی در گزارشی نوشت که دولت دونالد ترامپ در صدد قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان های تروریستی ایالات متحده تا قبل از سرانجام اتمام دوره ریاست جمهوری خود است.

در طول بحران چند ساله یمن، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.

در این میان از روز نخست، نقش آمریکا به عنوان حامی اصلی و به عبارتی عضو اصلی ائتلاف متجاوزان بسیار پر رنگ بوده است. به طوری که مسئولان یمنی بارها بر آمریکایی بودن این جنگ تاکید کردند و این کشور را مسؤول جنایت های عربستان و امارات در یمن می دانند.

سخنگوی پیشین ارتش و نیروهای مسلح یمن اعلام نمود که یمنی ها آمریکا را مسؤول جنایت در کشور خود می دانند. و اعلام پنتاگون مبنی بر پشتیبانی نظامیان آمریکایی از متجاوزان و مشارکت در کشتار ملت یمن، سخن مسئولان یمن را درباره آمریکایی بودن این تجاوز به اثبات رساند.

آمریکا این جنگ را مانند دیگر جنگ ها فرصتی برای فروش سلاح و مهمات و بهبود شرایط مالی خود به وسیله باجگیری از کشورهای عربی از جمله عربستان می داند. یاری های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به متجاوزان ادامه داشت تا زمانی که خبر حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در کنار نظامیان سعودی منتشر شد.

روزنامه نیویورک تایمز اردیبهشت 97 نوشت: نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به گرین برت مخفیانه به عربستان برای جنگ در یمن یاری می نمایند.

آنچه در یمن در جریان است بسیار فراتر از امکانات سیاسی، مالی و نظامی عربستان و امارات است و نشان می دهد که این تجاوز توسط آمریکا مدیریت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1428

به "خبرنگاران انصارالله یمن تحریم آمریکا را اقدام تروریستی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله یمن تحریم آمریکا را اقدام تروریستی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید