ویروسی مرگبار به جان زنبورهای عسل افتاد

به گزارش مجله استخدام جدید، بر اساس یک مطالعه نو، جمعیت زنبورهای عسل جهان تحت حمله یک ویروس کشنده قرار دارند.

ویروسی مرگبار به جان زنبورهای عسل افتاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، کنه کوچک و در عین حال کشنده Varroa Destructor در حال نفوذ به کلنی های زنبور عسل در بریتیش کلمبیا و در سرتاسر جهان است و ویروس بسیار مسری (DWV) را پخش می کند که باعث می شود، بال های زنبورها تغییر شکل دهد.

به گفته یکی از اساتید دانشگاه بریتیش کلمبیا، بسکمک از زنبورها ظاهرا کوچک و بدشکل شده اند، یا در برخی موارد بال هایشان از بین رفته است.

جولیا کامن، زنبورداری با بیش از 40 سال تجربه، گفته که این یک حمله همیشگی است. قبلاً شاید یک یا دو بار در سال درگیر کنه ها می شدند، اما حالا این معضل همیشگی شده است.

کامن می گوید سال گذشته تقریباً 90 تا 95 درصد کلنی های زنبورش را بر اثر این ویروس از دست داد، که به معنی کشته شدن میلیون ها زنبور در عرض چند ماه است.

ویروس DWV تازه نیست. با این حال، این مطالعه نشان می دهد که گونه ای به نام DWV-B در 20 سال گذشته به سویه غالب تبدیل شده است و به نظر می رسد که این نوع مرگبارتر و قابل انتقال تر است و حتی باعث مسائل باروری در زنبورهای نر و زنبور ملکه می شود.

معین نیست که چگونه سایر گونه های زنبور عسل تحت تأثیر کنه و ویروس قرار می گیرند، اما کاهش زنبورهای عسل یک اثر موجی بالقوه پرهزینه، به ویژه بر تولید غذا دارد.

دولت بریتیش کلمبیا تخمین می زند که زنبورها و سایر گرده افشان ها سالانه 250 تا 300 میلیون دلار از طریق تولید غذا به اقتصاد کمک می کنند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2143

به "ویروسی مرگبار به جان زنبورهای عسل افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروسی مرگبار به جان زنبورهای عسل افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید