چگونه با زباله گردی در مشهد مقابله می گردد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: به افراد زباله گرد در اولین قدم تذکر خواهیم داد و در صورت اقدام دوباره آنها، برخورد به صورت عملی خواهد بود.

چگونه با زباله گردی در مشهد مقابله می گردد؟

سید محمدرضا هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، درخصوص چگونگی مقابله با زباله گردی در مشهد، اظهار کرد: شهرداری پیشنهاد ممنوعیت زباله گردی را به فرمانداری داد و ما با آن موافقت کردیم.

وی با بیان اینکه زباله گردی منبع انتقال کرونا ویروس است، ادامه داد: به دلیل اینکه این افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی نمایند، باید رفت وآمد آنها را در سطح شهر مدیریت کرد. نباید اجازه بدهیم این ویروس شیوع پیدا کند. ما به فکر سلامت مردم هستیم به همین جهت به افراد زباله گرد در اولین قدم تذکر خواهیم داد.

فرماندار مشهد اضافه نمود: در صورت اقدام دوباره آنها، اقدامات به صورت عملی خواهد بود. اگر بنا باشد بعضی از افراد به توصیه های کارشناسان بهداشت گوش ننمایند باید با آنان برخورد گردد.

هاشمی با اشاره به اینکه فرمانداری در این روزها جلسات را به صورت محدود و با رعایت فاصله برگزار می نماید، اعلام کرد: جلسه ای با موسسات خیریه و انجمن های مردم نهاد برگزار گردید. در این جلسه پک های بهداشتی در اختیار آنها نهاده شد تا این پک ها را به خانواده های احتیاجمند برسانند.

کمیته امداد نیز حمایت و نظارت خوبی نسبت به مددجویان خود انجام می دهد. کمیته امداد نکات بهداشتی را با مراجعه حضوری به درب منازل، پیامک و... به مددجویان خود آموزش می دهد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مشهد چندین آسایشگاه سالمندان وجود دارد، مطرح کرد: باتوجه به در معرض خطر بودن سالمندان نسبت به سایر افراد در مواجهه با کرونا ویروس، بهزیستی را مکلف به ضدعفونی این مراکز نموده ایم. همچنین از آن ها درخواست کردیم، نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت نمایند.

فراوری روزانه 45-50 هزار ماسک

هاشمی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی در اولین روزهای شیوع کرونا ویروس، کمبود ماسک در بازار بود، خاطر نشان کرد: تعیین های مالی که بیشتر در قالب مشاغل خانگی بودند، به چرخه فراوری ماسک آمدند. این تعیین های مالی زیر نظر شرکت بهیاری ها فعالیت می نمایند. 13 تعیین مالی در حال حاضر در این زمینه فعالیت می نمایند. روزانه بین 45 تا 50 هزار ماسک توسط همین تعیین های مالی فراوری و در اختیار مردم و داروخانه ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در خبازی، سوپر مارکت و صندلی سوخت احتمال ابتلا به کرونا ویروس بسیار زیاد است، تاکید نمود: در سطح شهر مشهد 2100 نانوایی یارانه ای، غیر یارانه ای و آزادپز داریم که از دو روز گذشته بازدید به این مراکز اجرا شده است. در دو روز گذشته، از 1000 نانوایی بازدید و محلول ضدعفونی نماینده و پک بهداشتی در اختیار آن ها قرار داده شد. 1100 خبازی دیگر تا امروز بعدازظهر (22 اسفند) بازدید و پک بهداشتی از طرف اتحادیه به آن ها داده خواهد شد.

فرماندار مشهد ادامه داد: تعداد بازرسان و ناظران افزایش پیدا نموده است. این نظارت به صورت مستمر انجام می گردد. کارگران نانوایی بیشتر از ما به فکر سلامتی خود هستند. در عرضه نان، سیستم کارت خوان در همه نانوایی ها فعال است. 99 درصد خبازی ها کارت خوان دارند و وجه نقد را حدالمقدور دریافت نمی نمایند. دو مورد نانوایی متخلف در این زمینه پلمب شده است. به بعضی از نانوایی هایی که سهل انگاری می نمایند، تذکرات لازم داده شده است. نانوایی هایی که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت نمایند، تشویق خواهند شد. این تشویق ها به صورت افزایش ساعت پخت و سهمیه آرد بیشتر به نانوایی خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه اطلاع رسانی خوبی در زمینه این ویروس شده که رعایت های لازم انجام گردد، اظهار کرد: مردم مستقیما برای سوخت گیری از ماشین خارج نشوند. نازل تنها باید توسط کاربری که در صندلی سوخت است، استفاده گردد و مردم از ارائه پول نقد جدا خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه ای با اتاق اصناف داشتیم که بعضی از مشاغل که احتیاجی به آن ها نیست، تعطیل گردد، مطرح کرد: نمایشگاه ماشین، بنگاه املاک، جواهر فروشی ها و... که در این برهه زمانی احتیاجی به آن نیست، تعطیل گردد. ساعت کاری بعضی از مشاغل باید محدود گردد و الباقی مشاغل با نظارت به کار خود باید ادامه دهند. دستور داده شده که زمان فعالیت فروشگاه های عظیم کاهش پیدا کند. مثلا چه ضرورتی دارد که طلافروشی ها در این برهه زمانی ساعت کاری زیادی داشته باشند.

فرماندار مشهد با اشاره به ممنوعیت حضور در آرامستان های مشهد، اعلام کرد: با توجه به اطلاع رسانی های زیادی که اجرا شده بود اما باز هم در آدینه هفته گذشته و روز پدر خانواده های زیادی به آرامستان ها برای زیارت اهل قبور خود رفته بودند. بازارچه های اطراف آرامستان ها نیز باید تعطیل گردد. از مردم عزیز خواهش می کنم، نثار فاتحه را در منزل برای اهل قبور خود انجام دهند. شهروندان با خواندن فاتحه در منزل، روح اموات خود را شاد نمایند. سلامت مردم از همه چیز برای ما واجب تر است. در این زمینه شهرداری به خوبی پای کار آمده است. دست همه مردم شهر را می بوسم و به عنوان خادم و خدمتگزار از آنها خواهش می کنم، مردم پنجشنبه و آدینه آخر سال را به آرامستان ها نروند و قرنطینه خانگی را رعایت نمایند.

وی اضافه نمود: بهترین راه مبارزه با این ویروس خودقرنطینگی است. از مردم خواهش می کنیم فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

استفاده از سیستم بلندگوی سیار در حاشیه شهر برای دعوت مردم به درخانه ماندن

فرماندار مشهد گفت: باتوجه به اینکه تراکم جمعیت در حاشیه شهر زیاد است و زیرساخت بهداشت در آنجا نسبت به مناطق دیگر شهر کمتر است، به شهرداری های آن ها اعلام نموده ایم با استفاده از سیستم بلندگو سیار، از مردم خواهش نمایند که از منزل خود خارج نشوند.

هاشمی مطرح کرد: تا به امروز شیوع این بیماری در مشهد به حدی کنترل شده است که این امر به همت مردم، نهادها و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. فرصت برای رفتن به آرامستان ها، پاساژها، خرید، پارک و... وجود دارد. اگر خانواده ای درگیر این ویروس گردد، آن خانواده حتما ناراحتی، استرس، درگیری و... دارد. اموات ما راضی نیستند در این شرایط به مزار آنان برویم.

وی اظهار کرد: از مردم خواهش می کنم از خانه های خود خارج نشوند و مراعات نمایند. در جوار امام رضا(ع) باید از خداوند مدد بطلبیم و بخواهیم که این ویروس ریشه کن گردد. آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، امور مساجد، امام آدینه مشهد و استاندار در این زمینه اقدامات زیبا و درستی انجام دادند. برای ریشه کن شدن این ویروس احتیاج است که مردم از خانه های خود خارج نشوند و این ویروس را همراهی ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 894

به "چگونه با زباله گردی در مشهد مقابله می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با زباله گردی در مشهد مقابله می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید